onsdag 10 april 2013

Årets Ledare

#21
JACK ADAMS AWARD
(årets ledare)




21:ans Motivering:
Då är det dags för en ny utmärkelse från säsongen 12/13. 
Dock så är det omöjligt för mig att välja ut 1 ledare som varit bättre, viktigare än den andra då alla har gjort ovärderliga saker i mina ögon  !!! 

Anders Neuman: är han som varit ansiktet utåt & som har haft sista ordet. Han har som alltid gått in helhjärtat i det han gör & är en perfektionist ut i fingerspetsarna. 
Ordning o reda samt en planering som är otroligt imponerande. Har stenkoll på precis allt & vi spelare behöver aldrig undra något då coach ligger ett steg före. 
På isen samt i båset har han varit själv. Även där går han in helhjärtat & ingen kan ta ifrån honom att han visar känslor samt vill vinna till varje pris. Det som är rätt häftigt är att vi inte har haft något som helst grundspel iår egentligen. Varken styrspel eller uppspel. Självklart har vi tränat lite på de men det har ändå inte varit "någon lag/regel" att så här spelar Hcw A-lag. Coach har låtit oss spelare köra & vi har lirat på vilja samt fantasi. Rätt imponerande att gå hela vägen till division 2 kval ;)
Hans motto är HCW HJÄRTA & det har påpekat samt gjort så att vi spelare trott på alla dagar i veckan.
En människa som Äter, skiter Hcw & som alltid ger allt han har. 


Jan Westerberg: 
En man som man bara älskar. Förutom att han fixar med våra utrustningar & gör så att vi spelare har de bra så finns det ingen som kan göra mig på så bra humör som honom. Som för många är ishockeyn den "platsen" man släpper allt runt om & bara "är". Det finns ingen möjlighet att tänka på allt annat för då gör man inget bra jobb på isen eller så blir man helt enkelt överkörd. 
Det är alltid gott att trampa in i omklr, när Big Batte är i rummet då han alltid tar sig tid att prata om precis vad som samt sprider magisk glädje. Tror inte många ledare är kvar frivilligt en fredagkväll efter en lång arbetsvecka för att snacka lite skit, ta en "sportdryck" , lyssna lite musik samtidigt som han fixar med skridskor, tvätt, övrig utrusning osv...


Joakim Zedström:
Kimmen som han kallas är en karslok som jag gillar otroligt mycket. En fantastisk snäll man & som är en fixare utan dess like. 
Lyssnar alltid & får på något vänster fram det som saknas eller önskas. Kimmen är 3 barnsfar samt reser otroligt mycket på sitt jobb men finns alltid på plats när han får några minuter över. 
Han jobbar i det tysta men du ska veta att alla i laget uppskattar det du gör otroligt mycket. 

Jan Axell: 
Min & lillebrors kära far som alltid har stöttat oss under alla år. I år har han  lagt fantastiskt många timmar på Hcw A-lag. Tidigare har han varit tränare & Lagledare inom ishockeyn. Sedan något år tillbaka har han tagit på sig rollen som "materialare" & även där gjort ett mkt bra jobb.. En karslok som alltid lyckas fixa sakerna trotts att han aldrig gjort det förr. (Måste tillägga att det är den yngre varianten som fått det "händiga" & undertecknad har tummen rätt upp i r**a :) )
"Lill Acke" har mer eller mindre själv dragit in 10 000 kr till lagkassan då han fixat & styrt med uthyrning av utrustning mm.   
Lägger ner många timmar när inte vi spelare är i hallen & vill alltid lagets bästa.
Har tillsammans med de ledare som jag nämnt tidigare bildat ett fantastiskt bra team som jag vet kommer bli mer eller mindre omöjliga att ersätta. Just för att det bildar en grymt bra stämning ihop. 

Lennart "big Acke" Axell: 
Vet inte vart jag ska börja?. Det är helt galet att den gubben orkar hålla på år efter år. 85 år fyllde han i år och han gör mer eller mindre exakt samma grejer som han gjorde för xx år sedan. 
Varje morgon efter träning åker han ner till hallen efter frukosten & fixar med tvätten. Hänger upp samt slänger in i torktumlaren. Fixar lite i omklr. & åker sedan hem några timmar. Efter ha sovit lite middag tar han sig ner till hallen igen & hänger upp våra kläder. Varje spelare får sina träningskläder upphängda på sig plats samt att handdukarna ligger hopvikta. Ser han att någon utrustning som är trasig jag då försöker han sy ihop det med nål och tråd.
Varje hemmamatch tar han betalt i entrén & får våra gäster att känna sig välkomna. 
När det vankas bortamatch jag då är gubben på plats tidigt & fixar med materialet ihop med de andra ledarna.
Har stenkoll på vad som behövs med & det första han gör när vi anländer till hallen vi ska spela i är att trixa med båset. 
Fyller vattenflaskor samt ordnar så det är snyggt & rent. När vi är tillbaka på Kungsvalla på kvällen/natten jag då är det dags för tvätten igen. osv osv...  
Jag vet att han alltid har väntat på att Adde ska komma hem till Hc Wettern & jag är mycket glad för att vi alla fick köra ihop 12/13. 
Jag kommer dock skriva kontrakt med honom säsongen 15/16 då jag behöver en matriss till hans barn-barn-barns Hockeydebut ;) 


Johan "Lillen" Lindholm
Vet inte hur mycket jag kan skriva då karsloken har gått sjukskriven från sitt jobb pga att han är den galnaste människan jag känner ;) Men det Lillen imponerade på mig otroligt mkt var det han styrde med på Hockeynight (den som tyvärr blev inställd) samt på Derbyt hemma. 
Otroligt bra jobb & Hockeypub, Introt samt Aftergame var löjligt proffsigt fixat.

Jonas Öhrman:
Har "flippat" honom redan & kan inte ge honom för mkt "cred" för då blir han bara dryg ;) Men ännu ett stort tack för det du trixat med  utanför isen. Jag vet att Öhrman har planer för att utbilda sig mer inom swe hockey statts samt utveckla det mer på dom sociala medierna. Hade jag haft ett lag/förening som behöver lite drag. Då hade jag "anställt" honom alla dagar i veckan. 

Som jag skrev tidigare så är det omöjligt att ge priset till 1 ledare. Alla har gjort ett fantastiskt bra jobb & tillsammans har vi i år gjort den bästa säsongen på otroligt många år. 
Stort Tack !!!!

Måste även ge ett tack till Tobias Rubin som hängt med på ett gäng bortamatcher & som hjälpt "gubbarna" med materialet. Har alltid full-laddade kaffetermosar & bidrar alltid med någon galen kommentar/händelse ;) 

Årets Ledare: 
Hcw A-Lag A`la Dreamteam