onsdag 10 april 2013

Årets Värsting

#21


Hanson Award
(Årets "bad boy")



När undertecknad började med "utmärkelserna" efter sässen fick jag ett medd. av en spelare i laget. Han bad om och få pris som "årets snyggaste" ;) 
Jag har väl inga probbe med att säga att en pöjk/karslok ser "bra" ut men tänker inte ge ut något pris för detta :) 
Dock så skrev jag till honom att han kommer få ett pris som jag kommer skriva vad jag tycker o orden kommer innehålla saker som kan vara rätt "hårda". Jag fick "ok" med detta & här nedan kommer motiveringen.

21:ans ord ang "årets värsting":
En spelare som flertal ggr i vinter gjort riktigt vansinniga saker som drabbat honom själv men framförallt laget. Från att vara fantastiskt bra under matcherna till att rent ut sagt skämma ut sig på bara några sekunder. 
Min personliga uppfattning är att spelaren inte riktigt vet vad som händer & har svårt att se följderna efter ? 
Har egentligen allt inte jag har på isen. = Underbar skridskoteknik, Hårt skott & duktig på kroppskontakt. 
Tyvärr har han inte bara använt dom skillsen på isen utan har på 28 seriematcher fixat till sig hela 111 utvisningsminuter. :(
Självklart inte ok & han vet om att det drabbat laget många ggr under matcherna. Dock så har jag en känsla att motståndarna har lagt ofantligt mkt energi på han & gjort så många andra fått tid/ytor.

Men.... 
Utanför isen är det en otroligt skön kille som lägger ner ofantligt mycket tid runt om. Han fixar & trixar i omklr. mm samt bidrar till en grym stämning. Han är utan konkurrens lagets pajas & det händer alltid grejer när "han" är i närheten. 
Det är en fantastiskt snäll pöjk som inte har något elakt i sig egentligen. Utan dom "tokigheter" som händer på isen "bara uppstår" och 9/10 ggr mår han dåligt av det efter.. 
Samma grej händer ungefär 1000 000 ggr i omklr då han ofta pratar innan han tänker efter. Så mkt "flosklar" som "spyr" ut har jag aldrig upplevt från någon annan förrut :) 
Jag förstår att många på läktaren, motståndare mm. undrar vad det är för "idiot". Det som händer på isen vet "han" att undertecknad hatar & att det är så långt ifrån min "syn på hockey/lagspel" så det bara kan vara. Samtidigt vet jag att han skulle lika gärna vilja sätta en armbåge i min käft för den spelstil/person jag är på isen. :) 
Men jag känner honom utanför utrustningen & det är en fantastisk snäll kille med ett otroligt gott hjärta. 
Är en favorit i min sons ögon och många andras & utan honom skulle inte Hcw A-lag vara sig likt.

Till sist måste jag ändå tacka för dom "korkade" sakerna som han har gjort under höst/vinter/vår för så mkt pengar han sponsrat laget med i Böter har aldrig någon gjort tidigare :)  På Lördag sitter vi där med gratis käk & dryck på O`Learys i Köpenhamn ;) Det tackar inte Capten F nej till ;) 

Jonas Öhrmans motivering:

Även fast inte Fräddä uppskattar det du gör på isen ibland så kan jag säga att du är i mina ögon viktigare för detta lag än vad du kanske själv förstår. Inte bara för att du är en otroligt snäll och glad person men för att du spelar som du gör på isen. Visst, det blir kanske lite för många utvisningar i statistiken men alla lag som ska gå långt måste ha en riktigt gris för att lyckas. Kan rabbla upp ett gäng, Per Ledin (Hv71), Rahimi (LHC), Sevc (SAIK) som vinner matcher åt laget utan att göra poäng. Det du måste lära dig är att snacka men att sen göra "sköldpaddan" när du lyckats snacka omkull motståndarens nyckelspelare. Som du gjorde mot BRS borta. Ta en smäll och åk därifrån. 

Nu till sånt strunt jag brukar skriva om. Jag drömde faktiskt en mardröm om "grisen" förra helgen. Han va så jävla elak mot mig så jag hade bestämt mig för att inte följa med till Danmark om han skulle med. Jag vakna precis kallsvettig och med hög puls men borde ju förstått att detta bara va en dröm. Du skulle ju aldrig va elak mot någon när du inte har skridskorna på! =)





Årets "Värsting" 12/13
#90 Mr Alexander Almgren