måndag 3 december 2012

#27 David Granat

21:an

I Tisdags fick jag "nys" om att en skicklig spelare har flyttat tillbaka till Östergötland. mail, telefon, sms kontakt drog genast igång & 5 timmar senare är han på Träning med Hcw A-lag i lånad utrustning :)
Nu snart en vecka senare har jag tagit en liten intervju av nyförvärvet som ni kan läsa nedan : )



Namn: David Granat
Smeknamn :"Maskinen"
Årsmodell: 1993
Matchvikt: Tyvärr tappat 15,5 kg sen i april så 76,5 panner för tillfället.
Längd: 184 cm lång
Position: Center/Back (Ganska all-round)
Moderklubb: Mjölby Hc
Tidigare klubbar: Mhc & Trollhättan Goblins
# i Hcw: 27

2 träningar & en match är nu avklarat i Hcw. Hur känns de än så länge & varför valde du just Hcw ? ;)
 Tyvärr blev jag skadad under tiden jag spelade i Trollhättan så det var ju ett tag sen jag var på is. Men jag tycker det kändes hyfsat bra på matchen mot BRS, jag trivdes med den linan jag fick lira i och hoppas jag kan få chansen där igen. Är ganska säker på att det kommer lossna lite mer för mig om några ispass.

 Jag har många vänner i Hajarna och anledningen till att jag valde att skriva på för Hcw är för att jag vill spela mot dom ;) vi kommer ju också möta min gamla klubb Trollhättan Goblins där jag har spelat sen i augusti i år och det ser jag verkligen fram i mot!


Vad är du för person/spelare:? 

Jag är den typen av person som hellre spelar en tuff, bra och jämn match där vi kanske torskar med uddamålet än att spela mot ett lag och vinna med 7 puckar.
Som spelare så gillar jag att ha puck, leta fina passningar och så trycker jag gärna dit ett par själv också! Har ofta väldigt kul på isen och jag älskar de sista minuterna av matcherna när det ska avgöras.

Din personliga målsättning med säsongen ?
 Min personliga målsättning med den här säsongen är att försöka bidra så mycket jag kan till laget. Skulle vara riktigt kul om vi blev ett av de fyra lagen som går vidare från all-3an. Sen skulle det också va sjukt skönt att få trycka dit en puck på Mr.J.Eriksson i returen mot Brs. Får gärna vara en straff där jag lurar upp honom på läktaren som förr i tiden! ;)

Någon kommentar till Hcw publiken ?
 Till våran publik vill jag bara tacka för stödet ni gav oss i VMP och jag hoppas det kommer fortsätta så säsongen ut!

 Välkommen till Galningarna Hcw & Tack för intervjun David: ) 
///#21 Axell