fredag 3 september 2010

Hcw trupp just nu...

#21

Sa till mig själv i år att jag inte skulle ta så mkt ansvar samt lägga ner så mkt tid på höckeyn. Istället har de blivit tvärtom.
Jag kände i mitten av sommaren att vi kanske inte skulle få ihop något A-lag i Hcw. Spelare som lämnade laget samt ingen tränare. Kan ju oxå tillägga att de finns några i klubben/stan som absolut inte vill ha något A-lag då de bara tänker pengar.
Men...
Jag har nu i 2 månaders tid ringt folk samt försökt vara på alla träningar & fösökt styra upp de så bra som de går !
I Hcw finns de inga kontrakt. Men av dom jag har pratat med så är alla sugna på spel. SJälvklart kan sådant ändras då man inte vet hur arbetsmarknaden samt studier ser ut.

Men här har ni den ev. truppen sässen 10/11 !
(självklart är de Coach som tar ut den. Men jag har försökt allt jag kan för att de ska bli ett lag i vinter )

Ledare:
Torbjörn Graflund headcoach - Ny ! Mjölby Hc
Thomas Lenèr - lagledare
Frank Källstrand - the boss A`la material ;) Ny ! comeback
Bertil Nilsson-material

Mv:
#30 Fredrik Sandborg
# 35 Jimmy Torneus - Ny ! Tranås Aif

Backar:
#8 Marcus Lindholm
#18 Jonas Oskarsson
#5 Kristoffer Renström
#6 Jonas Brink
#3 Henrik Erixon
#2 Andreas "ANdy" Larsson-Ny ! Motala Aif
#27 Andreas Andersson-Ny ! Comeback
#7 Alexander Almgren

Forwards:
#9 Gustav Österberg
#22 Johan Falk
#10 Johan Persson - Ny ! Motala Aif
#15 Victor Nilsson
#23 Martin Andersson - Ny ! Motala Aif
#17 Joakim Skoog
#21 Fredrik Axell
#26 Joakim Sigvant
#24 Fredrik Hermansson- Ny ! Malungs iF
#25 Joel Johansson
#20 Jonathan Goderlöv-Ny ! Hf Linköping
#16 Jesper Schelin- Ny ! Motala Aif
# 11 Henrik Andersson - Comeback (spelade delar av förra säsongen )

Spelare/ledare som är osäkra för spel "rykten" (dock hoppas jag att dom är fel :)
#19 Kristoffer Österberg (Fw)
#1 Johan Lindholm (Mv)
Lennart "Acke" Axell-Material

Spelare/ledare som har lämnat/slutat:
Sebastian "Batte" Beurling- 3 års kontrakt m Motala Aif
Fredrik Svensson-slutat/Familj,jobb
Mathias Öhrman-slutat/plugg
Sebastian Wiborg-slutat/plugg
Alexander Renström-Slutat
Emil Carlswärd- Black River Sharks
Robert Gustavsson-slutat Jobb ev maif div 4
Peter Hjalmarsson- Hcw J-18 (coach)
Michael Westerberg- slutat jobb/familj
Jonas Öhrman- slutat (flytt)

kommentera gärna vad ni tycker/tror om åretas upplaga av Hcw A-lag. Kan ju även tilläga att varken Maif eller Mhc ännu inte spikat sin slutgilltiga trupp. (har även lite kontakter där )

Iår kommer de bli galen konkurrens ! Hoppas alla är i skaplig form ???

Trevlig helg !!!
mvh
Fredrik Axell