söndag 5 september 2010

lite om mest ingenting ?

#21

I fredags var jag inne i Mjölby 2 ggr. Kl 14.45 var de babysim me Dogge & kl 19.00 kollade jag Mhc Vs Vik.
I simhallen gick de galant förutom att jag glömde packa braxer till mig själv. Kom som tur på de efter fivelstad. Tog en chansning & ringde Zigge som fick låna ut ett par.
Save by the bell. Tack Jocke !

Mjölby -Västervik ???
60 spänn i EntrÈ på en träningsmatch är rock n roll. Fick oxå vänta till 3:e perioden för att se mål.
Mhc hade några riktigt bra nyförvärv men Vik krigade bra. Tränaren i MHC verkar dock ha bestämt sig alla redan vilka han ska spela me i vinter då grabba som Holm, Knitte & Borg inte fick spela många byten/inte en minut. (fd hcw grabbs)
Mhc trupp tyckte jag dock såg riktigt bra ut .(men han coachade som sagt samma grabbs hela tiden)
Även Vik:s lag var riktigt bra. Lägg då märke till att inte Ekström, Georgsson & de övriga inte är kvar . (vimmerby)
Sluresultat: 2-1 Mhc !

När vi ändå är inne på Mjölby.
Igår var de Juniorernas tur att lira träningsmatch. Var heller inte vilken träningsmatch som helst utan det var mot grannstan Motala. (J-20)
Just motala som spöade Mhc i sista matchen & förstörde Mhc div 1 plats i kvalet.
(Mhc gick upp ändå pga ett lag drog sig ur ? )

Mhc som har värvat på rätt bra inför div 1 debuten var galet stora förhandsfavoriter. Vet inte exakt hur många men vet att de är ett gäng ifrån Lhc som har förstärkt MhC.
Maif då ???
Där är de tvärtom. Grabbar som har lämnat & man har istället fått låna lirare ifrån J-18.

Det skulle alltså bli en lätt match för 0142 grabba ;)
SKottstattestik:
54-14
Slutresultat:
3-4
Ibland går de inte riktigt som man har tänkt sig ;) Jonas Stadig hade i alla fall storspelat emellan stolparna & Pontus Ronell (Tvillingarna Svenssons bror-son) trixade dit ett hattrick.
Har inte snackat med Allard i Mhc , men har en känsla av att han vill glömma den matchen.

Maif Vs Tibro 16.00 !
För er som har tänkt er att åka inte & glo på den matchen så måste jag informera om att Tibro:s ledare lämnade i veckan ett medd. om att de "bara" är 12 spelare pga sjukdom.
Maif vilar då ikväll 1:a & 2:a femman.
Hcw: pöjka Batte, Ekman & Stadig kommer att lira. Kan oxå tillägga att Finnarna Danko & Jukka ska spela. (1:a för denna sässe)

Till Sist:
I morgon är de Core-Träning ! Carina informerade om att alla skulle ta med sig en handduk samt en klubba.
Gissar på att de kommer vankas smidighetsövningar på det fantastiskt hårda golvet ;)
Ca: 20 min Core & 20 min styrka.
Vore skitkul ifall många kom då instruktören kommer ner för vår skull..

Vi säger så !
Fräddä