tisdag 1 april 2014

Tack

#21 



Då har ännu en säsong avslutats. Enligt mig själv har det varit den roligaste på många år. Trotts att det gått knackigt resultatmässigt så har jag personligen haft otroligt skoj på isen samt i gruppen/laget.
Från Innebandyn/fysen i somras , Träningarna, matcherna samt avslutningsresan.
Det sistnämnda var ett minne för livet & jag tror inte många lag har så jäkla skoj som vi har ihop när det vankas "träningsläger" :) ??

Vad händer nu ??? 
Det är tyvärr en fråga som jag inte kommer kunna svara på ?
Sedan 2005 har jag varit klubben/A-laget trogen (förutom säsongen 06/07) & har under alla år lagt ned hela min själ.
På något vänster har jag trixat lite med det mesta & trotts otroligt mkt jobb så har jag haft galet skoj. Träffat fantastiskt mycket härliga människor och det har format mig till den person jag är idag.
En del gillar inte alls de jag gör men jag tror/hoppas folk har uppskattat det jobb jag lagt ned samt den person jag är.
Jag älskar ishockeyn/klubben men har nu kommit till ett punkt i mitt liv där jag inte vet hur det kommer se ut i höst/vinter/vår.
Jag har 2 fantastiska barn samt min Fästmö som jag vill ge mer tid åt samt att mitt arbete kräver många timmar på kvällar/nätter/helger.
Jag fyller 30 år i Jul & kan inte ge all tid som jag gjort de senaste nästan 10 åren på ishockeyn/klubben.
Det gör ont i mig när jag hör rykten om att Hcw som förening eller Hcw A-lag kanske inte finns nästa sässe pga olika saker. ???
Min dröm är att några grabbar (eller tjejer) tar tag i grejerna & försöker få ihop ett nytt skönt gäng till sässe 14/15. Finns otroligt mkt bra gubbz som fortf vill lira/hålla på hockey/Hcw & lägg då till att matcher som Brs, Maif, Hfl, Guts, MB, Wika mfl. stundar.
 Ligger isen blank , Hcw samt Hcw A-lag har en trupp, En tränare/lagkamrater kan leva med att undertecknad har svårt att ha 100% närvaro så lovar jag att jag ska tänka om mer än 1 gång när jag får de samtalet/erbjudandet om att försöka ta en plats.
Men som skrivet just nu så finns inte tiden för allt jag gjort tidigare.

Jag säger inte helt hej då. Men vill tacka för allt jag fått uppleva & fått äran att göra. Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer men hoppas som  det sparkas igång snart som de alltid har gjort. Bara slå en signal om "inlogg" till Blogg & Sociala Medier för ingen blir gladare än jag om jag får se att dessa grejer komma leva vidare.

Tack för allt & ha en forts. trevlig Vår.

Mvh
Fredrik Axell