söndag 23 mars 2014

MVP


#21
HART MEMORIAL TROPHY 
(mest värdefulla spelare)
     



Då var de dags att ge ut den sista utmärkelsen. Inte vilken som helst utan till den person som imponerat mest på mig. 
En unik lagkamrat som år efter år levererat både på & utanför isen med sitt fantastiska stora hjärta och engagemang för laget/klubben. 
På isen är det en fröjd att se honom när han med sitt oförskämt skarpa spelsinne och fina händer dominerar i alla 3 zoner säsong efter säsong.
På & utanför isen bidrar han med allt. Ledaregenskaper, Hjärta, skicklighet,vilja, Respekt, Rutin, Närvarande & Glädje. 
En spelare som betytt otroligt mkt för mig i Hc Wettern då han format mitt sett att se hur man kan leda ett lag som Kapten med att "peppa", ge kritik men framförallt att man kan erkänna att man gjort fel själv. Alla som fått äran att spela ihop med "han" vet att den ödmjukheten som finns hos honom är något som mkt få personer har. 
Visst det kan "brinna till utav bara h*lvete rent ut sagt" ibland:)  . Men han är oxå den som utan problem kan be om ursäkt för de om det skulle ha drabbat laget. 
I grund & botten är det bara att Viljan att vinna med Grabba är så stor så förlust finns inte i "hans" värld när utrustningen är på. 
I år när det gick som tyngst för laget var han en av dom som samlade laget för att "snacka ihop sig/oss". Spelregler & "lufta" så att alla som önskade fick sin röst hörd. Han har en otrolig känsla för att bilda ett skönt "go" i omklr.. både bland spelare & ledare.
Trotts de sämre placeringarna 13/14 var det länge sedan jag hade så j*kla skoj på isen. Det kan jag tacka Mr MVP för då vi i höst/vinter/"vår" hittade en vilja att alltid leverera på träning som match. Den respekten/Ödmjukheten samt viljan kan jag erkänna att jag aldrig känt i en "femma" förut under mina år som aktiv. 
Om det någons tröja som någon gång ska hissas upp i taket i Whatstone "Arena" så är de hans. Tror INGEN skulle säga emot de för det kommer inte finnas någon som kommer kunna ha den närvaron, viljan, klassen som han har haft under alla dom här åren.
Jag är otroligt stolt över att få lirat samt lära känna denna person och man kommer aldrig kunna ersätta en sån här kille i laget/klubben. 
Tack för allt & hoppas jag kommer få äran att göra något mer ihop me dig inom Idrottens fantastiska värld. 
Mina damer & herrar. Låt mig presentera :


13/14 & HCW:s för alltid MVP
#18 Mr Jonas "Mulen" Oskarsson