måndag 16 september 2013

Igång

#21

Då fick även jag äran att skrinna ut på isen i afton. Missade premiären då jag var i Lkpg & hade lyckan att få mitt andra barn.

På kvällens träning var temat "kom igång". Enkla passningsövningar = ÅPS , 1 vs 1, 2 vs 2, mv övning, tempo samt spel.
Det var ett gäng borta men ändå var vi 3 målvakter samt 18 utespelare.
Mv:
Granath, Sedström, Landerfors

Blå:
Almgren, Brink, Lidas, Zigge, Cassel, Nilsson, Rubin, Lenèr, Hermansson

Röd:
Arvid, Oskar, Sverker, Johannes, Mulen, Renström, Adde, Batte & Undertecknad

För egen del gick de som alltid de första passen galet tungt & inte mycket som stämde.
Men det är förbannat skoj och man blir 15 år yngre när man hamnar ihop me grabba ;)
Som skrivet är det inte helt lätt att ha koll på dom andra då man har full fokus på att göra någorlunda rätt själv :)
Men tyckte Jonas Brink som gjorde comeback efter ett gäng år utan hockey visade upp grymma skills.
En back med bländande skridskoåkning, bra storlek & Power i grejerna.
Henrik "Lidas" Erixon visade att han tillhört de högre divisionerna  & jag tyckte han visade bra inställning & tryck i skottet.
Juniorerna födda 95-98 tycker ja alla krigar på bra & de tävlar på samma villkor som alla andra. De gäller att hela tiden visa att man vill vara med annars kommer man inte får vara de 15-20 spelare som blir uttagen till match. Ska bli otroligt skoj att få följa de yngre i vinter & det ser bra ut för framtiden.
Adde visar samma goda teknik & Battes fart är otroligt imponerande. Cassel har nya skriller & det syns att han är i bra form.
Hermanssons ben går som trumpinnar & jag är övertygad om att han kommer göra mkt poäng i vinter.
Skulle kunna forts. om många fler.
Det känns som de kommer bli en rolig sässe. Mac snackade/stöttade backarna & Neuman fw. Bara en sån grej ger kvalitè & de kommer bli riktigt bra. Stämningen i omklr. är kanon & ledarna runt om styr upp på bästa möjliga sett.

Ser redan fram till onsdagsträningen & det var länge sedan jag kände såhär.
även om jag inte kommer bli bättre på isen så tror jag att jag kommer ha fantastiskt roligt.

///#21