tisdag 18 juni 2013

Ass Coach klar 13/14


Info


Namn - Marcus Lindholm (8:an, Mac Attack)
Årsmodell -1980 ung
Familj – Gift med Sandra, sonen Clint och en till på G I December
Arbete – Maskinoperatör på Sterisol AB. Ser till så att ni håller er rena o fina
Klubbar/karriär som spelare – Hcw, Hästen, Majf, Nice i France
Meriter som spelare –Otaliga kryss-skott på Sandborg o Grädde.

Klar som Ass tränare i Hcw A-lag 2013/2014

Hur kommer upplägget att bli?

- Vi kommer diskutera detta framöver, klart är att jag kommer ha ansvar över backarna.

Du har följ många matcher ifrån proffsläktaren efter du lagt skrillerna på hyllan ? Vad ser du kan bli bättre & vad tror du att du kan tillföra med?

Offensivt så gjorde vi väl mest mål i serien? Men vi släppte också in väldigt mycket. Täppa till försvaret utan att tappa mål framåt! Jag ser väl att jag har mest att tillföra i just försvarspelet, men även en hel del detaljer i övrigt. En ser mycket när man sitter på proffsläktaren. Men det kommer nog betyda mest för Neuman. Att äntligen ha en 2:e tränare. Att själv sköta all coachning, ha koll på spelet o helt enkelt ha koll på allting själv. En missar alldeles för mycket då. Att kunna diskutera med nån under match osv. Det betyder mycket.

Hur är du som person "utanför" rinken när du tittar på höcky?

När jag tittar på Wettern så är jag mest på vakt eftersom grabben springer omkring som om det vore sista dagen på jorden  Annars är jag väldigt glad eftersom jag tittar på Leksand o vi vinner jämt haha det är svaret du får :)

vad är ditt mål med coachningen 13/14 ?

Jag hoppas kunna utveckla spelet hos många spelare. Kunna jobba med detaljer i det stora, men även hos individen.

I o med att du är klar som coach: får vi en comeback på den oförskämt populära wettern bloggen nu som du startade 2009?

Där måste jag tyvärr säga nej. Vad jag tycker o tänker vill jag inte att spelarna ska läsa om utan de ska höra det direkt ifrån mig.