onsdag 5 december 2012

Ny klubbadress?


Vi alla höll väl på att sätta eftermiddagskaffet i halsen när vi såg denna bild på FB men vid närmare eftertanke så trodde väl alla att detta va en skämt, men när jag snacka med Fräddä lite senare på eftermiddagen så förstod jag att detta inte va ett skämt!!



Jonas: Detta kommer lite som en chock för mig och säkert för många fler. Vad är det som hänt?

Fräddä: Nä det har väl inte hänt något speciellt men man har ju kanske mått lite dåligt nu när laget i mitt hjärta ligger så långt ner i tabellen så jag bestämde mig efter matchen mot BRS att hjälpa Maif i deras jakt på nytt kontrakt i tvåan.

Jonas: Laget i ditt hjärta säger du, då måste du mått dåligt länge?

Fräddä: Ja, jo det är ju inte så lätt att hålla en sånhär sak för sig själv men nu känns det bra att beslutet är taget. Jag och Emma har redan hittat en ny lösning på boende så vi kommer flytta till Charlottenborg första januari. Har alltid älskat Motala som stad med det trevliga utbudet på restauranger och närheten till vad jag tycker världens bästa strand Varamon.

Jonas: Men du har ju alltid tjatat om att få spela med Adde och nu så lämnar du honom efter ett par månader? Han måste va besviken? Även Janne (far) kan inte gilla detta?

Fräddä: Nä det är klart att de kanske inte förstår mitt beslut men jag måste få följa mitt hjärta. Jag är trotsallt 27 år och kan ju inte svansa efter farsan hela tiden. Nu är navelsträngen klippt!

Jonas: Jaja väldigt tråkigt att det blev såhär men jag får väl önska dig lycka till ändå!

Fräddä: Tack!