söndag 2 december 2012

Grabba ifrån E4:an

#21

Då ska jag försöka skriva några rader om helgen som snart lider mot sitt slut. 
Som vår egna Jonas "chefen" Öhrman skrev i fredagsnatt var jag inte i form att skriva några rader. Har inget minne av alla år som halvtaskig hockeyspelare varit så in i hel*ete uppjagad. ? 
Ingen aning om vad det berodde på men jag hade samtliga bokstäver i alfabetet & var fantastisk hettsig. ???

Matchen då ?
Ja vart f*n ska man börja ? Tycker vi lirar en bra hockey med ett snabbt förstapass samt tar oss ur försvarzon snabbt stora delar av matchen. Vi försöker undvika att tappa puckarna i mittzon samt slå de svåra passet då Hajarna är vansinnigt skickliga på att vända på spelet. 
Alla kämpade & ingen tog "bandysvängar" som vi tidigare har gjort. Vi var ofta noggranna med att fighta ut pucken vid blålinjerna samt fylla på med folk i uppspelen. 
Sandborg storspelade & räddade oss ett gäng ggr då vi brände ett gäng lägen. 
Tyvärr är de väl inte de fina liret folk kommer komma ihåg från fredagen den 30/11-2012. ?
Jag vet att vi i Hcw inte är några "änglar". Finns ett gäng lirare som ofta inte är dom trevligaste att möta pga att de gärna slänger käft eller gör en ful grej.
Men...
Må jag vara Vadstenapöjk. Men står fast vid att det var Hajarna som sjönk bra mkt mer än vad vi gjorde  i fredags. 
Många riktigt otrevliga grejer & ibland undrar man hur f*n de funkar där uppe ? (många skötte sig i Brs)
SOm jag skrev... Vi är inte Kristus barn bara för vi har Nunner i hela byn men tyckte satan inte vi var värst. 
Stora stunder kändes det som R:et var borta i Blackriversharks förkortning & att de var dom grabba vi lirade emot ??
Som tur blev ingen skadad & vi kunde för första gången rulla hem med 3 pinnar ifrån Mjölat/Hf Mjölby.  
Jag vet att vi fick skit för att vi firade som vi gjorde efter slutsignalen. Men...
Känns om de är det Haag/Almgrens gangsters stör sig mest på kan jag ta de. ???!!!


Axells *****/-

***** HC Wetterns lagmoral samt att vi inte SKämde ut oss big Time. TACK !

**** Kristoffer "Kricke" Österberg - Karsloken får mkt skit pga sin spelstil. I fredags var han kung & visar verkligen vilken fantastisk centerforward han är. 

***Fredrik Sandborg- Fantastisk ritunerad & räddade oss ett gäng ggr. Grymt bra mv spel.

**"Röda femman": #27, 90, 29,10,28. Satan vilket gött snurr grabba hade stora delar av matchen. Granat gjorde debut & lirade grymt stabilt tillsammans med Alex & Kedjan.  Adde 1+1, Jacke 1 mål,Batte 2 ass.
De 2 sistnämda sänkte Mjölby 2 ggr den här veckan. Booooooom

*Kristoffer Admyre #52 Brs: Tänker inte skriva om det som hände. Men har alltid gillat honom & han växte något helt galet i mina ögon. Vilken gentleman samt hockeyspelare. Vet att de aldrig kommer hända men för mig är du välkommen till Hcw ALLA JÄVLA DAGAR I VECKAN. Respekt sniper !

För otroligt mkt pengar skulle jag inte vilja byta med dom 3 blinda i fredags.
Men... 
Matchen hade ALDRIG blivit som den blev om de gjorde sitt jobb. Visst att vi spelare har ansvar. Men det var inte bra... 
Tror inte någon tycker annat ? Även att man är Fredrik "Stolen", "pajasen" Axell i mjölby. ;) 

STort Tack till alla Hcw "fan" som stöttade oss & firade oss efter slutsignalen. 

E4:An
Det andra Laget från E4:An Hf Linköping har gjort de igen. 
EN comeback i höstas & nu drar de sig ur igen. ???? WTF
Har pratat med ett gäng lirare i HFL & de är inte allt för glada. De tycker de fantastiskt oproffsigt & känner sig överkörda då de kämpat för en 2:a plats & sen inte få lira där de hör till. 
Snacket går & av de jag hört/läst är detta
ex:

* Hf drar sig ur pga resorna (kostnaderna) = Trodde de skulle hamna i en annan serie ? 

*Hf är uteslutna i div 3= De övriga lagen i forts. serien avgör om de får vara med & leka ? 

*Hf kan inte ta sig till kval oavsett.?

*Hf spelare söker andra klubbar pga cirkusen. `?

*Hf drar sig ur för styrelsen har söner som lirar J20 & vill hellre lägga cashen på dom. ?

INte en aning om vad som är sant , de enda jag vet att Pastan jag käkade till lunch var menat till uppladning för att ge Linköping en j*vla match på K-valla i afton. Men istället lägger sig pastan i den ej tomma reserven i buken & matchvikten lär öka om inte Axell gör något vettigt ikväll ;) :( 

Jag lider med HFL lirarna & förstår dom att de är fantastiskt pinsamt/frustrerande att dra sig ur en serie IGEN. 
(Vi har en bil ifrån Lkpg. Hör av er om ni är sugna : ) ????

Nästa match blir alltså inte förrän 13 december på självaste Lucia då Tibro Ik kommer på besök. 
Konstigt, tråkigt men bara gilla läget. 

Ha en forts. trevlig 1:a Advent.
////F.Axell #21 Hcw