onsdag 26 september 2012

4-2

#21


Jag ska egentligen inte skriva nu då jag är fantastiskt missnöjd över vad jag presterade ikväll.
Känslan har varit god den här sässen & matchen i söndags lirade jag stabilt.
Idag var jag En igamla jävla trallen där inget hände.
Självförtroende som en banan & var bara osynlig.
Tungt !

Matchen får coach skriva om på hemsidan.
Enligt mig så var Mb bra. Som vanligt var de rock n roll Hockey. (båda lagen)
Men skillnaden var att Jonte storspelade i 1½ pärre & vi gjorde 2 kassar. Rättvist? Njaaa ?
kunde lika gärna varit tvärt om.

Adam var oxå bra i sin debut & de kommer bli stentuff kamp mellan målvakterna.
Tyvärr får han släppa in 2 puckar då vi inte styr upp i försvaret.
sista var i Bp & 1:a kommer ja inte ihåg riktigt.
Jonte var grym & Adam var bra oxå. Inte lätt att komma in när de är sådan cirkus på isen,

Vi vinner med 4-2 & det är alltid skönt.
Målen gjordes av Zigge fint framspelad av Batte. 2:a gjorde Hermansson efter en kontring.
3:an kanske märkligaste målet på bra många år ? = Järka sätter klubban oturligt i mun på motståndaren. Mb lirarn ligger kvar på isen & Emil Rubin dunkar dit sitt första mål i Hcw A-lag.
Domaren dömer sedan efter ut Jerry för 2+2 high stick , men målet räknas. ????
Han tog alltså egentligen för en high stick (lilla straffet = 2 min) men ändrade sig efter en stund då Mb spelaren visade upp ett sår. ????
3-2 & matchen var klar.
Batte Jr gör 4-2 i pp & de blir slutresultatet.

En rörig match som jag skrev där spelet kanske inte var de mest smickrande.

21:ans *****

* Zigge, Joel = tagit massor kliv iår, Gött & se

** "Anonym som skrev i kommentarerna innan matchen. Tusen tack = första kommentaren sedan i sommras.

** Mulen & Gurras backspel

***Fidde & Renström = spelar stabilt igen

**** Jonte i målet = galet bra

***** Alexander "Batte" Beurling = enligt mig bäst på plan.

Skriv gärna i kommentarerna om ni tycker annorlunda ?

Ledigt i morgon
Fredag träning samt Pubfredag A`la Lindros, Ziggystyle & Jolly jumper :)
SÖndag Hcw Vs Brs
kl 17.00 (Obs! Hcw Vs Kumla j18 kl 11.30 )
///God natt
Mvh
Mr besviken

Till sist:
Tack till Alla som kom ner & stöttade oss samt bidrog med en slant. (Frivilliga Entrèn )