måndag 2 maj 2011

Ziggy Del 2




Hallå igen!

Ännu en vecka har gått och en del har hänt.

Debutmatchen i Swarm avklarad och slutade med vinst 6-1 mot WAA. 200-250 på läkaren, cirka 50/50 swarm och admirals fans, ganska högljutt jämfört med hemma men kan ju kanske bero på att alkohol säljs i hallen, men vad vet jag ;) ? En ganska tuff match med mycket tacklingar, publikjublet steg förmodligen mer vid tacklingarna än målen. Min egen insats var godkänd och hade en del lägen men bla ribban stoppade mig från mitt första mål i swarmdressen, men det kommer, va så säker. Coach rullade på 4 femmor så de yngre grabba fick även chansen att visa upp sig, fick spela med lite olika spelare men hade bra kemi med amerikanen så hoppas att jag hamnar med honom under säsongen. Det samlades in cirka 1000 nzd ( 5000 svenska).

Har även fått i uppdrag att coacha ett lokalt U20-lag och hade första matchen ikväll, slutade med seger 11-2 och ja räknar med att det var ungefär 90% coachseger ;)

Har tittat på lite boende och ska iväg och kolla på en lägenhet imorn, så förhoppningsvis har jag och amerikanen boende inom kort. Nu börjar hårdträningen så vi är väl förberedda när vi flyger ner till Christchurch 21:maj för match mot Red Devils. Har kollat på deras trupp och såg en svensk, Fredrik Sparf som några i laget säkert har mött under åren då han spelat division 3 i både Lenhovda och Åseda. Träffade även 3 svenskar efter matchen mot Admirals, de spelade inte matchen men ska under säsongen representera WAA. De spelar till vardags division 3 hockey i Gnesta.

Hoppas allt är väl där hemma, sätt igång med försäsongen så hörs vi ;)

Cheers
Team-Sting Head Coach