lördag 8 januari 2011

Acke 83 år

21:an





År 1928 föddes Lennart "Acke" Axell.
En människa som har jobbat hela sitt liv & som alltid ger 100 % i de han gör. Acke hade en riktig tuff/hård barndom vad jag har förstått.
När Farfar blev lite äldre gick han ifrån jordbruket till olika jobb.
Han har tidigare varit brandman. (Var i tjänst när vadstena:s statshotell brann )
Lennart har oxå jobbat som vaktmästare i många år runt om i vadstena.

Efter 2:a världskriget träffade Acke min farmor. En ung tjej som flydde ifrån Kriget i stridsvagn ifrån Tyskland till Sverige.
De lever fortf. tillsammans & har nu 2 barn, 5 barn-barn & 1 barn-barn-barn ihop.

Farfar har en stor plats i mitt liv & han har alltid ställt upp på oss "ungar".
En "gubbe" som aldrig gnäller om att de var bättre förr & som sliter för Hcw dag in & dag ut.
Varje hemmamatch (a-lag) är de bla han som säljer biljetter/lotter.
Morgon efter träning/match är de Acke som tvättar samt hänger upp den till oss spelare.
Bilbingo & Gammeljul är en självklarhet för Acke & tillsammans med "gubbligan" gör dom ett fantastiskt arbete.

Jag önskar dig Acke en riktigt fin födelsedag & ja är övertygad att de är fler som gör.

OXÅ
Ett stort tack till alla grabbar i laget som respekterar honom för den han är & att ni alltid tar er tid att hälsa samt tjata lite skit me honom.
Det betyder mer för honom än vad ni kan tänka er.
Som Acke lärde mig när jag var liten.
-Det kostar absolut ingenting att säga hej & titta personen i ögonen.

Hipp hipp Hurra önskar ditt äldsta barn-barn ;)

ps.I morgon åker vi till Lenhovda me farmors magiska matlådor :0) .ds