fredag 8 oktober 2010

Lite hockey

åttan

Satt o glodde lite på Frölunda-Slaka igår. Det ska nämnas att jag inte glor så mycket på hockey på tv, jag är ett fotbollsfreak. Fräddan gillar laget från Slaka. Det gör inte jag. Så det satt ju fint med en kvittering med 3 sek kvar. Sen 2 fina straffar av Micke Johansson o det var klart. Tyckte dock att det var lite roligt med att Pihl fick lägga en straff. En bedrövlig straff ska tilläggas.

Jag kan även rekommendera att ni tittar in på hockeysverige.se o tar er en titt på Jordan Eberles första NHL mål. Såna mål ser ni inte i Elitserien precis. Jag brukar inte följa NHL, men måste erkänna att det känns lite hetare iår med lite unga svenskar där. Ska följa lite bättre.

Vidare så ägde LIF bebishökarna ifrån grötlandet. Vid 2-1 o PP för Malmö så tyckte Calle Söderberg att han skulle leka gud vid blå. Slutade med ett skitpass som Ollas fånga upp o ensam mot goalie så gjorde han inga misstag. Slutresultat blev 4-1. 10-12 december ska man upp på hockeyhelg i Leksand med bla Franka o Lagge med lansen. Ska bli kul o se lirarnas lag.

SSK bäst i Sthlm just nu. Det är ju bedrövligt. Måste va sveriges tråkigaste lag i alla kategorier. Men visst, jag kan ha fel. Så mycket har jag ju inte sett. Men de andra kommer nog igång. Det är ju rätt många omgångar kvar.

Klämmer in lite hcw med. Masse fyllde ju år igår. Inget jag glömt bort, men det är Fräddan som brukar lägga ut sånt. Nu jobbade Fräddan så han hann inte. Så Grattis Dj Maz. Det kommer en försenad gratulation på bloggen lite senare.

Jag kommer inte träna idag. Fick en underkropps-skada senaste träningen. Vi ska börja mörka skador här :D Kunde inte gå så bra igår, men går obehindrat idag. Dock galet smärtsamt att tex cykla. Vi får se hur det känns efter helgen!