torsdag 16 september 2010

Träningen igår!

8an

Ja igår så gjorde jag mitt första pass o det var lika tungt som jag är tung. Positivt igår var att Kricke var nere o tränade för o känna efter. Om han blev sugen på o lira vet jag inte. Han får väl känna lite mer på det innan han säger nåt. Dock så såg Kricke, Hermansson o Persson riktigt bra ut i en spelövning vi körde.

Igår saknades tyvärr en hel del pga jobb. Så vi var bara 14 man med 2 juniorer. Det blir ju tyvärr riktigt jobbigt när det inte blir nån vila mellan åkningarna. Men det är ju bara o kämpa på. 2 första veckorna är de tyngsta. Plus att träningstiderna nu innan det rullande schemat drar igång, tyvärr ställer till det för en dels jobb. Men redan på fredag så dyker det upp ett stort antal som inte kunde igår. Även Carlsvärd som för några veckor lämna oss för Brs är på väg tillbaka. Truppen börjar bli full o det blir kamp om platserna för forwards.

Träningen då? Fokus på skridskoåkning, passningar o skott. Men vi körde även ett par övningar som krävde timing. Blev lite vila så tempot gick ner lite. Men för det så tyckte jag att timing satt. Vi körde en ny 3mot1 som krävde mer timing än den 3mot1 som vi är vana vid. Tyckte det såg bra ut. En del forwards tutar o kör bara ibland. Här krävs det att man har koll på hela spelsituationen så de kan anpassa sin åkning. Men som sagt det såg bra ut.

Innan träningen så var Jesse B nere o gjorde en video intervju med mig. Den hittar ni via länken på blogg länks.

Ni kanske även lagt märke till den nya rutan på höger kolumn högst upp. Där kommer vi i framtiden filma från omklädningsrummet. Bla eftersom det är skärmar runt omkring i hallen så ska vi ha på en kamera i periodpauserna i serien. Kan man kika lite vad vi gör under pauserna. Det kommer även ske nån live grej såsom intervju där vi i god tid innan går ut med tid så folk som vill se kan bänka sig framför datorn. Jag tror även man kan se vad som visats där tidigare då filmklippen även sparas. Men det får jag forska lite mer i.

Träning 17.00 Fredag. Söndag internmatch med några J-18 spelare som får chansen o visa upp sig. 16.00 har vi is ifrån, lite uppvärmning o sen kanske vi kör igång vid 16.15-16.20 typ!

Inga lirare från Linköping som är sugna på lir här? Goderlöv behöver pendla med nån :D Hör av er .