onsdag 15 september 2010

Ispremiär för moi

8an

Ja det bidde aldrig nån ispremiär för mig i måndags. Föräldrarna (läs barnvakterna) har avvikit till Cypern. Frazze the godfather jobbade. Ja där stod man med skägget i brevlådan. Jag hade liksom för det första missat lite att vi tränade tidigt. Men tanken var nu att glida ut på isen så fort Sandra kom hem från jobbet. Men nu strulade det för henne så det blev försent o ingen ide o sticka ut på isen. Tur var väl det egentligen. Var febrig o tokförkyld. Sånt som jag brukar ignorera vilket i sin tur brukar göra mig ännu sjukare o såblir man borta längre.

Nu såg jag heller inget av träningen så jag vet inte hur det såg ut. Idag vet jag att Fräddan o Mulen missar. Det är jobb för Fräddan o Mulen ska se Aik o elitseriepremiären mot ett av sveriges sämsta lag. Allt annat än vinst är bedrövligt. Så räkna med en glad Mulen. Långtidarna Genze o Joel saknas. Joel gled på isen sist o Genze såg jag att han också kom ner sist. Brink o Andy o Falk kommer ner på fredag. Så det kanske kommer behövas nån J-18 spelare även idag? det får jag nog forska lite i