torsdag 26 augusti 2010

Idag är de Torsdag !

#21

7 + 2 var vi på träningen är igår.
Jag, Persson, Martin, Nizze, Carlswärd, Joel & Almgren körde för fullt.
Mac & Mulen körde löpning i Rismarken samt lite Fys & rehab på plattan efter.

Är så sjukt trött på folk som inte kan höra av sig samt inte komma ner & köra. Man försöker värva folk till klubben & tycker faktiskt de är pinsamt när vi bara är 5-10 st på barmarksträningarna.
Ger inte den bästa bilden av Laget kanske ???
Men men..
Ska inte sitta här & tjuta. Men tycker de är konstigt att man inte vill komma iform till de man tycker är sjukt skoj att göra under höst/vinter halv året ??????

Träningen då ?
Jo.....
Vi började me att värma upp lite på plattan. 5 min egen uppv. samt 5 min lugn innebandy.
Efter de körde vi 2 vs 2 innebandy.
I de mörka laget var de Jag, Nizze, Joel & Almgren & i de ljusa Persson, Martin & Carlswärd.
Vi körde 10 min match med flygande byten.(Team mörk gick segrande ur den 1:a matchen ?)
Efter de gick vi till "hemmabåset" & gick ihop 2 o 2.
Sitt upp på sarj (kompisen höll i benen) 2 x 15 samt ryggres över sarj 2 x 15.

Nä de var klart gick vi tillbax till innebandyplan & körde 3 vs 3 . Eftersom vi var väldigt lite folk så blåste Graflund efter en stund så vi kunde vila för att ha så bra fart i spelet som möjligt.
I den matchen gick Vita laget & vann relativt enkelt.

Sista avgjörande :
2 vs 2 där de mörka laget vann med några bollar.
En helt ok träning som pågick i 70 min. Men för tok för lite folk :(

Till sist:
*Mhc Vs Nynäshamn 19.00 VMP !
Fd. Maifspelaren Patrik Lindby flyttade hem för ett tag sen & spelar nu i sin moderklubb Nynäs.
"Sthlm" laget börjar idag en 4 dagars roadtripp. De kommer lira mot Mhc,, Nybro, Kristianstad & Vita Hästen.
Läs mer här: http://www.nhc.nu/
Nynäs skriver på sin hemsida att Mhc är de svagaste laget av de 4:a så jag är övertygad om att 0142 grabba kommer ge dom en rejäl match på hemmapremiären.

*Träning ikväll 18.00-19.10.
Mac kommer öppna omklr. ca 17.30 då jag kommer missa min 1:a träning pga att min förkylning/feber inte vill ge sig :(

Mvh
en ynklig & småtjurig Axell :/