torsdag 19 augusti 2010

Blött

8an

Ja inte på träningen igår men väl hemma här imorse. Vattenläckage utanför huset på vägen vilket resulterade i en översvämmad bredbandsbrunn. Då jag har bredbandsrör draget till huset men inte dragit själva fibern så är röret tomt. I huset så sticker röret ut en bit vid min fjärrvärme. Grabba som nångång installerade detta innan jag flyttade hit, tyckte att en bit silvertejp skulle räcka. Alltså ingen plugg. När brunnen blev översvämmad så har vattnet följt röret till min kåk där det utan problem har runnit ut i källaren. Vaknade av vattenljudet o gick upp för att hitta 2 rum med rätt så mycket vatten. Var bara o använda lite eltejp, dra till jobbet o hämta en skrapa o dra igång o skrapa bort vattnet till brunnen i tvättstugan. Mycket blöta kläder då det runnit ut på vår rena tvätt :D som var rakt under röret haha liksom. Låter ganska illa o det tyckte jag med imorse. Men när jag fått bort allt vatten så är det inte så farligt. Måste bara ta bort lite trälister så det vattnet under där också försvinner. Tekniska kontoret åtgärder vattenläckan as I write som de säger overthere.

Träningen då? Jo Fräddan skrev ju lagen så ni förstår ju hur det gick. Japp vi kissade ner de svarta. Eller det sket sig för det svarta laget som Fräddan hade sagt. Nisse som spelade i svarta laget utbrast SKIT OCKSÅ när slutsignalen gick.

Vi värmde upp för att sen köra innebandy med 3 på planen i varje lag. 1 minuters byten med krav på tempo för att det ska ge nå. Tempot höll bra nivå o det var bra jobbigt. Graflund styrde upp oss lite under första pausen. Han betonade vikten av att vi lirar boll o förflyttar oss direkt till ny yta. Även att när man kommer in framför mål men inte får passet att man återigen byter yta o visar sig så nån annan kan söka fri yta framför mål. Så att det hela tiden var rörelse o att man inte var i passningsskugga. Det blev väldigt många fina klapp klapp mål när vi uttnyttjade det spelet. Detta är även nåt som vi kommer köra med på isen sen så det var bra tänk på flera spelare igår.

Brink jobb, Almgren halsfluss, Falk fotboll, Gurra fotboll. Annars var alla där som lämnat klartecken på spel. Vilket var kul men också tyvärr visar att vi än så länge är en liten tunn trupp, Men en galet stark trupp på papperet. Sen så tillkommer det ju som vanligt nytt folk vid is premiär plus att vi redan har några div 1-2 killar på väg in. Jag kan ju också givetvis ha glömt nån som vanlig däruppe. Orrebring som var här i början av förra säsongen är sugen på o lira här igen. Så det rör på sig i Silly season. Vi håller också kontakten med Henke E som känner på tempen i HF.

Annars så fick jag skrapa upp resterna av min tattoo från betonggolvet igår efter en höftare av Genze. Han stod upp där när man kom i hundra knyck o när jag hoppa åt sidan så träffa han mig lågt o jag tappa balansen o gled lite snyggt på plattan :D

Sandborg tränade o var på riktigt fint humör tills han hörde att Thorneus ville hit o spela. Fan han är ju bra sa han. Sen upptäckte han att Falk valt att använda Sandborgs mask på innebandyn som Fidde Lindh anordnar med lite bla hockey,fotboll o lösdrivare. Masken som hade nytt vitt fint galler (1500 kr) var inte så fint längre. Färgen hade flagnat o det var lite bucklor. Själva masken var med ganska åtgången. Detta medförde att Sandborgs sedvanliga humör var tillbaka. Ett dödshot utfördes o han blev allmänt ilsken. Fan masken är värd 5000 utbröt han. Jag köpte för 3000 o sen har jag spelat med den, alltså 5000 kronor nu. haha ja Sandborg. O som plåster på såret så gjorde han nog inte nåt mål heller på innebandyn.

Idag kör vi igen. Ta med innebandyklubbor :D