söndag 18 januari 2009

Vinst 3-2

åTTAN

Knapp vinst idag mot Lenhovda. Ska inte skriva så mycket utan jag låter Fräddan skriva om matchen. Tänkte bara skriva några notiser

*Comebackande Kalle gör en mycket bra match, men nöjde sig inte med att bara spela stabilt utan han skulle tamejfan även avgöra. Slagg från blå i 3e som betydde 3-2. Syndes inte att han varit ifrån hockeyen ett par år. Blir grymt viktig i fortsättningen nu

*Credd till Kalle för avgörande målet men vinsten kan tillskrivas Stivie idag. Lenhovda pressade oss ibland o hade många målchanser. Men där var Stivie ivägen. Agerade lugnt o sansat. Utan Stivies spel så hade vi nog legat under galet efter första då övriga i laget gled runt lite som på allmänheten

*Även comeback för Jocke. Stenhård i kroppen o superdubersnabb på rören. Missade nåt friläge då pucken vägrade lägga sig men jag tror det kommer börja trilla in puckar titt som tätt här.

*Borg lät meddela att han hade en superbra helg. 4 stygn igår. Fläskläpp idag. Hockey är kul

*Satt ju på läktaren idag. Ser ganska bra där. Kameran i handen. Fick många fina klipp. Almgren frågade om jag fick med när han fick en flygtur i mittzon. Japp det fick jag. Men måste jag erkänna att jag har en bra tackling som han själv delar ut i mittzon tidigare under säsongen. Det har ju efterfrågats ett reportage om Alex. Varför inte? Jag o Fräddan får börja hitta på lite jävelskaper.

*Kommer ev glida lite under de första övningarna imorn, känna lite på ljumsken. 2-4 veckor tills match? Jag tänker positivt