måndag 3 november 2008

Omgång 3

åTTAN

Lenhovda-Hcw = 1-9
Matchref finnes här o så kan ni läsa Lenhovdas matchref här ingen direktlänk men ni hittar matchlänken på mitten av deras sida


HA74-Skillingaryd= 8-3
HA ser ut att ha kommit igång igen efter storförlusten mot Åseda. Verkar som att det är en del lag i 3an som har problem med nivån på domarna. Spel 5 mot 5 är väldigt ovanligt iår. HA är ett aggressivt lag som spelar med bra inställning o offervilja. Skillingaryd har jag inte fått nåt grepp om än.

Rydaholm-Eksjö= 2-2
Jag trodde inför säsongen att Rydaholm skulle va med i toppen iår. Slog ut oss i Playoffet förra sessen. Har 1 vinst o 1 oavgjord så givetvist ingen kris där inte o visst kommer de slåss i toppen iår. Topp 4 lag. Men då krävs nog bättre resultat på hemmaplan. Vad jag förstått så spelar Eksjö efter det material de har. Alltså lite som Lintek. Kämpar o sliter in till det sista. Såna lag måste man också klara av. Nu ska jag inte döma Eksjö så tidigt på säsongen men jag sticker ut hakan o säger att de blir ett bottenlag iår

Virserum-Kalmar= 5-9
En öppen historia som slutar i Kalmars favör. Har de fått igång maskineriet? Då Kalmar inte i skrivande stund uppdaterat sitt matchref så vet jag inte så mycket om matchen. Men uppdaterar när de skrivit nåt

Gislaved/Westbo-Lintek= 3-6
Denna matchen spelades redan på lördagen. Jag läste på Westbos sida(ja de hade faktiskt uppdaterat) att de hade haft ca 250 åskådare. Det är ju i vår klass. Coolt. Läste vidare att deras kära nr 21 hade problem med att sitta på rätt sida av planen. Ni kanske minns galningen från hemmapremiären. Han fick nu skit på sin egna hemsida. 9st 2 minuters hade Westbo, då stod käre 21 för 6 av de. Jag tror Westbo kommer fortsätta få svårt i denna serie medans Lintek garanterat kommer ställa till det för en del lag. Jag kan starkt rekommendera er att läsa deras matchref. Störtsköna referat där man kan läsa om allt från resan till ja gud vet vad. Rekommenderas varmt o ni hittar den här

Åseda stod över denna omgång då Wika dragit sig ur sen tidigare. Ryktas om att Åseda kan få tillbaka en lirare som testat lyckan i Boro. Lyckan infann sig inte o det är oklart var han hamnar. Tror det var en topp5 i Åseda förra året. Sebbe Winsth tror jag han hette.

Ni som läser bloggen kan hjälpa mig lite. Då det är många lag som inte uppdaterar sina sidor så skulle jag vilja ha tag i några webtidningar som skriver om matcherna. Några småländska tidningar måste ju skriva nåt? Skriv gärna några länkar i kommentarer om ni vet några som kan tänkas skriva. Spank you