tisdag 4 november 2008

04/11

åTTAN

var man tillbaka på isen igen efter skadefrånvaro. En vecka kändes snabbt som att det var första gången på is igen då jag körde de första övningarna. Stapligt(värre än vanligt) dock så kan jag va ifrån isen 7-8 år utan att ha tappat skottet. Det bara small nere hos Stadig. Stackarn. Han hade ingen lätt träning. Nya benskydd(köp själv) o alla tjata som fan på han.

Mazze är nyopererad o läkaren har sagt 2 veckor, så då kommer han va borta 2 veckor. Åker rullstol nu o har egen sjuksköterska hemma hos mor o far som sköter om han. I hans frånvaro så har Micke gått in i första femman o det gick grymt för de igår. Micke som gjorde 2 mål senast öste in mål igår o den femman kan bli farlig på söndag.

Fyspass innan träningen idag och Kricke har gått ut o sagt att han ska vinna fysen idag? Själv så måste jag ju ta det lite lugnt. Måste tänka på ljumsken o knät. Blir Zapp VM i soffan innan jag kommer ner hehe

Övrigt
*har hittat en ny look alike på Tjorven, läggs ut ikväll efter träningen
*vi har ballad tema i omklädningsrummet denna vecka. Många tårar blir det
*Genze hälsa mig välkommen tillbaka från skada med ett försöka ge mig en lårkaka. HAHA säger jag. Ett torrt jävla mariekex lyckades du med, ingen riktigt kaka där inte
*jag har även fått höra hur Frädda lurade Lenhovdas målis i söndags. Och det tycker jag alla ska få höra. Lätt månadens fint. Lenhovdas målis stoppar pucken bakom mål. Fräddä klappar i isen o ropar på målis som köper hela kitet. Passar Frädda rakt på bladet o framför mål står holm med öppet mål. Pass - mål haha Målisen kan inte mått bra då. Bra Frädda
*Sandborg är sjuk. Det ska varit riktigt kallt i Lenhovdas hall o Sandborg som inte stod blev sjuk. Det drog så har han sagt
*Svesse glider fortfarande runt med gips
*Lejon körde med galler igår. FIMP
*SEBBE,JAG VILL MED SE DITT SKÄGG FFS. PALLRA DIG NER
*Batte visade riktig glädje igår. Styrde in en puck snyggt i en övning igår o jublade som aldrig förr. O det leendet! ja han var riktigt nöjd igår. Allt gick in enligt egen utsaga