måndag 9 december 2013

Tung Torsk

#21

Ännu en brutalt dålig start samt ett fantastiskt bra bortaspel av MB gjorde att vi blev poänglösa i match 2.
Studenterna som alltid varit ett checkande samt kanske lite ostrukturerade visade upp Hjärta , styrspel & disciplin som vi hade mkt tufft emot.
Jag tror dock inte Lkpg gubbzen skulle tyckt det var orättvist att vi delade på poängen då vi verkligen öste på i sista pärren. Men en storspelande målvakt & ett j*vla jobb gjorde att Hcw fick kapitulera.

Enligt mig har vi egentligen mest oss själva att skylla då vi inte jobbar klart. Jag är totalt osynlig genom hela matchen så ska inte uttala mig egentligen. Men jag försöker hela tiden jobba hårt & försöker hjälpa laget med att de inte ringer i egna kassen.
Vi måste jobba lika hårt i försvar som i anfall & vi måste hjälpa varandra bättre i uppspelsfasen samt snacka mer på isen. Vi var ett stolpskott i från poäng så oturen skrattar oss lite i ansiktet. Men vi ska inte behöva ha 0-2,0-3 i uppförsbacke varje match. Då blir de galet jobbigt.
På torsdag är det sista matchen 2013. Löfstad borta står på schemat & det är tuffast möjliga uppgift.
Om vi ska ha chans i Tranås så måste vi ha bra "go", defensiv & kriga för varandra.

Mina ***** igår delar jag ut till :

***** Adam Granath = Hoppade in efter 1:a & tog många svettiga räddningar. Starkt då försvaret var mkt sårbart vissa stunder.

**** Johannes Axell = Visade rejält, bra backspel samt var inte rädd att hålla i pucken.

*** HKL MB Hjärta för varandra

** Jonas Oskarsson = Riktigt bra händer & visade att han har en ofantligt bra blick för spelet med sin kyla.

* Fredrik Hermansson = Stenhårt jobb alla dagar i veckan & aldrig något gnäll.

Träning i morgon tisdag samt match torsdag borta mot Laik.

///#21