måndag 28 oktober 2013

Daniel Ovebrink Klar 13/14!

#21

I början av sässen var vi 4 målvakter. 4 unga duktiga målvakter som alla ville kriga om en 1:a spade.
Viktor Landerfors tackade tidigt för sig då han inte fick ihop skola mm.  Förra veckan medd även att vår unga skickliga Jonathan Sedström inte hittat motivationen för hockeyn iår & väljer då att tacka för sig redan nu. Tråkigt då det är en framtidsmålvakt & fantastiskt trevlig kille. Hoppas Jonte kommer ha riktigt astråkigt utanför hockeyn så att han snart "hoppar på tåget igen" :) skoja bara... Men för mig är du välkommen tillbaka alla dagar i veckan när suget hittar tillbaka.

Med dessa 2 avhopp började letande på en ny burväktare. En målvakt som har möjlighet att åka till vadstena 3-5 dgr i veckan & som vill vara med att tävla ihop med Granath & Ström som båda gjort en galet bra inledning.
Bland mina kontakter frågade jag en herre som alltid är otroligt ödmjuk, som alltid tävlar/ som har en vinnarskalle som få . En som jag vet skulle passa perfekt i Hcw A-lag 13/14 blandade Trupp med äldre & yngre.

Mannen som nappade på mitt erbjudande & som kommer ge allt varje sekund är ingen mindre än
Mr Daniel Ovebrink som hämtas ifrån Maif:s div 4 lag.
Har inte hört någon säga något illa om honom & det ska bli riktigt skoj att följa han i vinter.
Daniel har varit med 2 pass tidigare i höst då vi haft dåligt med folk. Bara en sådan grej märker man att killen har hjärta.
En liiiten intervju med Keepern kommer nedan :)



Gammal bild från -09


Namn: Daniel Ovebrink
Smeknamn: Kallas utav vänner för Brinke eller Ovebrink
Årsmodell: Vårmodell anno 83
Matchvikt: siktar på 80kg men ligger klart över. :)
Längd: 175cm över marken
Position: Målvakt
Moderklubb: Motala Aif
Civilstatus/familj: Är gift med Sara och har två pojkar 4/6år.
Yrke: Säljare
Övrigt: Ny Målvakt i Hcw A-lag 13/14

Vem är Daniel Ovebrink ? 
Jag är en glad grabb som gillar människor i största allmänhet. Tar gärna en tur på hojen på sommaren. Umgås med vänner eller bara tar igen mig.

Du har redan varit & tränat några gånger med Whatstone Höcky. Hur känns det att börja köra kontinuerligt & få dra på sig matchtröjan i Hcw A-lag div 3 ? 
 Känns ruggigt inspirerande att får utöva hockey på betydligt seriösare nivå än innan. När chansen nu dök upp så var det ingen större tvekan, man är ju inte ung längre. Kommer kriga varje träning för att förhoppningsvis kunna vara med någon match

Vad vill du kunna bidra med i Hcw? 
Jag hoppas jag kan bidra med min positiva inställning. Jag ser fram emot att bekanta mig med laget då jag fick ett gott intryck utav både spelare och ledare under den veckan jag var med och tränade sist. 

Välkommen till Hcw Ovebrink & som skrivet ska de bli sköj att få lira med dig i vinter/vår.
En bonus är oxå att du är född -83 & tar då platsen "näst äldst" i laget från mig & Hermansson :) 
 

 
 D.O kommer bära tröja #77