lördag 19 oktober 2013

19/10-13

#21

Otroligt dåligt uppdaterat här på Wb men har haft svårt att få tiden att räcka till. Ni som har Wettern Bloggen på Instagram, Twitter, Facebook tror jag blir informerade om vad som händer i laget & just de sociala medierna används flitigt.
Anledningen att det inte hunnits skriva här är att jag måste hitta nån mer "gubbe" som kan smiska ner några rader då & då. Min familjesituation är lite annorlunda nu samt att jag har fått högre tjänst på mitt arbete.
Men ska försöka uppdat så mkt jag kan samt göra så ni smidigt kan se Evenemang, nästa match osv..
Vi har ju i år en fantastiskt bra hemsida (länkat till vänster här) som alltid uppdateras av folk.

Inledningen:
Vi har lirat 2 seriematcher & vi har bjudit upp bra tycker jag. Premiären hade vi Hajarna borta & där är det alltid otroligt tufft att få åt sig några poäng. Jag personligen var bara med 1 period då jag var tvungen att lämna matchen men har fått till mig ifrån "båda sidorna" att Hcw gjorde en bra match med de förutsättningar vi hade & att  en poäng inte hade varit orättvist. Men BRS vann med 6-5 efter ett riktigt dödsryck i början av 2:a pärren.

I torsdags kom Valdemarsvik på besök till vadstena för första gången på ett gäng år. Ett lag med många skolade spelare ifrån högre divisioner & som visade fina skills.
Det fick vi "känna" på redan i första bytet då fd. Oskarshamnsnipern Casselstrand fick pucken efter Tèk & körde slalom me hela Hcw för att avsluta brutalt skickligt i bortre klyk. 13 sek & 0-1 på tavlan.
Wif var mkt bra första pärren & vi kom inte alls in i grejerna.
2:a spelar vi bättre & Henrik "Lidas" Erixon fortsätter sin målproduktion i serien och gör 1-1.
Mkt utvisningar som alltid åt båda håll & Målvakterna gjorde så att siffrorna slutade 1-1 i 2:a.
3:e pärren forts. med utvisningar & då blir det lätt att tempot går ner samt liret byts ut mot kamp.
Wif:s första femma gör det riktigt bra & Adam Granath i målet räddar oss otroligt många ggr.
Vår första femma var inte ett dugg sämre då efter en vunnen tèkning i försvarzon vänder spelet direkt. Alla gör jobbet & #10 A.Axell får pucken på kanten och knackar dit ett fantastiskt vackert handledskott i Wif duktiga målvakts vänstra krylla.
2-1 på tavlan & vi sliter/jobbar för varandra pärren ut.
Första segern 13/14 var i "hamn" & känslan i laget efter detta är alltid gott.

Ni kan läsa mer om matcherna på vår hemsida.

Ikväll är de Lagfest då vi är spellediga i helgen. En mkt viktig del för lagsammanhållningen & det är alltid trevligt att träffa gänget "off ice" då man avslappnat utan "krav", "prestige", "konkurrens" , "status" mm bara kan vara.
Man hinner tjata med varandra & bara ha roligt ihop.

Nästa vecka är de "Nhl" vecka = 3 matcher.
Vi lirar tisdag borta i Lkpg mot HFL, Torsdag Borta mot MB även de i Lkpg & på Söndag kommer seriens smålänningar Laik på besök till K-valla.
De kommer ta ett tag för Hcw 13/14 trupp att komma in i grejerna då vi inte lirat ihop länge samt varit lite på is.
Lägg då till att alla lag i serien är mkt bättre än ifjol & med de nya "kraven på domare/utv" så kommer de spelformen PP/Bp avgöras i otroligt många matcher.

Sakta men säkert kommer vi bli bra. De är jag övertygad om. Men det kommer krävas hårt jobb & att laget ALLTID går före JAGET.

Vi ses i Lkpg på Tisdag.
Forts. trevlig Helg
Mvh
F.Axell #21