tisdag 4 juni 2013

#3


5+1 orkade igår komma ner för lite barmarksträning. Lägger ingen energi på de utan tänkte skriva lite om innebändyn gick.
Har tidigare skrivit att det varit jämna matcher/cuper.
Men den igår var den tuffaste/tightaste/jobbigaste någonsin. Vi lirade 3 vs 3 & lagen var:
Lag Mörk:
Gurra, Hermansson & Coach
Lag Vit:
Ström, Adde & Undertecknad

Alla matcher slutade med uddamålsvinst & alla utan 1/7 gick till sudden. Förvånansvärt var att spelet höll bra fart trotts det inte fanns några avbytare samt att det var 6 vinnarskallar som vägrade förlora.
Men...
I match 7 (3-3 i matcher), efter 80 minuters spel sviker undertecknad sitt lag i sudden.
Bollen går över sarjen & jag får starta med den stillastående. Ström går ut långt höger & brorsan står vid sarjen på vänstersidan.
Hermansson täcker av  överspelet samt är med på att de ska komma ett sarjpass.
Axell tänker då köra en fuling & tar i för att skicka ett långskott.
Men..
Jag träffar bollen med "hälen" av trollspöt & det blir årets "indianare". Hermansson får bollen på klubban & styr fantastiskt retfullt upp den i bortre klyk.
Magiskt dåligt av undertecknad & jag förstör hela cupen med ett skitpass/skott.
Sorry Boys !!!
Gurra, Neuman, Hermansson vinner alltså cupen med 4-3 i matcher.

Efter lite vila. (Coach körde pushup :) så blandade vi om lagen för en bäst av 5 cup.
Alla var rätt slitna men vi hade fortf. mkt tid kvar i gympahallen.
Lotten blev att Ström bytte plats med Hermansson.
I den matchserien var det inget snack utan Br Axell & Vansbros stolthet vann odiskutabelt med 3-0 i matcher.

Även att vi bara var 6 gubbz så gjorde vi kanske den bästa träningen. Alla krigade & ingen vèk ned sig förutom undertecknad i 1 sekund av 120 minuter.
Nästa träning är på Söndag kl. 17.50 & jag hoppas fler är sugna på att träna då.
Jag vet att många tränar boll samt tillbringar mkt tid på gymmet. Men jag står fast vid att det vi kör på Katarina är mkt bra träning då man får lira med klubba, träna försvar, låta bollen & huvudet jobba snabbt samt man får även i kampen. Spelsinnet & klubbtekniken stimuleras precis som på isen.

Vi ses på Söndag
///Fredrik " TAKHI: : (Algonquin name meaning "cold.")  Axell

 
 


Fredrik "Fiskarn" Hermansson. Som inte bara bröt mitt pass/skott utan som förnedrade mig med att styra upp den i kryllat oxå. Förbered dig för payback skogsmulle ;)