tisdag 2 april 2013

Årets Genomgång

#21



För första gången tänker jag ge ett pris till mig själv ;) Finns egentligen inga "konkurrenter" då Coach eller övriga spelare aldrig använder Penna & Tavla under periodvilorna. :)
Jag är en spelare som varken motståndare, lagspelare eller publik får "ståpäls" av det jag gör på isen. Är ingen som gör något extra & kan absolut inte göra sköna grejer med pucken som många andra i laget. 
Jag är en spelare som pratar/tjatar/snackar mkt av & på. Är mitt spel då jag behöver all hjälp jag kan få för att hävda mig i rinken samt gillar feedbacken av lagspelare på isen/i båset/omklr... 
Många i laget vill garanterat slå in hela käften på mig både en & två ggr under säsongen :) Medans andra gillar att höra tugget. 
Alla är vi olika och jag försöker (ofta) välja samt tänka efter innan jag öppnar foderluckan.:)

Händelsen som jag ger mig själv "cred" för är det som hände I matchen hemma mot Trollhättan i Alltrean den 3/2-13 :)
Vi var bättre än dom 5 mot 5 men hängde inte alls med när dom hade PP. Trollhättan kanske hade de spelarna som var mest skickliga i hela serien & när de plockade ihop alla i en PP femma var dom fantastiskt effektiva.  Vi släpper in 2 mål i BP men lyckas gör 2 mål även vi i PP. (period 1 resultat 2-2)
Perioden avslutas med att Joel åker på en slashing utvisning & vi ska börja 2:a pärren mot deras fruktade PP. 
Vi vilar & snackar lite om hur perioden var.  Sandborg storspelade & hade vi inte haft honom hade siffrorna sett helt annorlunda ut. 
Undertecknad går fram till tavlan och försöker förmedla hur jag upplever deras PP uppspel är. 
De kommer i hög fart & lirar alltid killen i mitten som först droppat till backen. Vi blir långa & de kommer in 3 mot 2 hela tiden då backarna varit tvungna att flytta hem då de lyft 2 gubbs.
Jag försöker rita hur jag tror våra forwards kan störa deras uppspel så att de blir tvungna att transportera den in på kanterna istället för mitt i banan. I zon bygger det allt på "Pointen" (paraply) & försöker rita hur fw kan "överlappa varandra" för att ta bort skottet.
Jag känner att grabba "köper min idè" & att det är värt ett försök.

Period 2 startar & jag tror att #18, #9, #19 & #29 är på isen ?
Kricke vinner teket & Gurra dunkar ner den i deras zon. Vi ställer upp för Trollhättans fruktade uppspel & Carl-Johan Bowallius trampar igång för att hämta trissan. Batte följer med honom efter droppet &  bryter hela uppspelet i mittzon. *Axell Avd. tårögd:) *
Vi dödar sedan hela deras PP med bra växlingar i boxen  & 22 sek efter vi blivit fulltaliga dunkar Batte dit 3-2 pucken.
Vi krossar sedan "stjärnorna ifrån västergötland" med hela 7-2 & resan mot kvalet började på riktigt.

Plötsligt händer det & för en gång skull sa jag något vettigt ;) 
Tack gubbz :)