söndag 17 februari 2013

KVALSERIEN!!!!!

Som vanligt när jag skriver ett inlägg så kommer det inte handla ett smack om spelet eller om vad som något taktiskt spel eller så. Ni kommer få en inblick i en hockeynörds vardag.

Denna helg har jag åkt bil i närmare 70 mil bara för att då se vårt kära HC Wettern spela! Jag såg i grabbarnas ögon i Uddevalla i fredags att de gillar när jag är på plats! (Hoppas jag iallfall)

Om ni nu någon mer gång ska möta Uddevalla så kommer jag inte komma dit. Det va nog den tråkigaste väg jag någonsin kört. Jag vidhåller fortfarande mitt inlägg på FB från i fredags.

"Folk pratar om att ge tillbaka Skåne till Danmark men varför har ingen tänkt på att ge Västergötland till norrmännen?"

Det är en åsikt som jag vidhåller! Kändes som man kom utomlands. Men skit i det. Vi plocka med oss 3 poäng hem. Kände då att det kommer ju bli kul när matchen på söndag betyder något men trodde ju egentligen inte det skulle gå. Va inte ett dugg nervös inför dagen men herregud va jag har svettats under denna kväll!

Jag låter som sagt Fräddä skriva några rader om uppspel och forechecking så sköter jag tugget bland gubbarna i sekretariatet!

Matchen idag innehöll ta mig fan allt!

4-3 mål med typ 4 min kvar..
Reducering och ridå med 1 min kvar
Sen fixade en av de mest rutinerade grabba det avgörande målet i Sudden. Vi talar alltså om tipskungen #19 Kristoffer Österberg!

Det absolut roligaste när Tjoffe precis satt det avgörande målet så börjar Bertil 57 år hoppa och slå i plexiglaset som om det vore skolhandbollsfinal mellan 3B och 3C, Mulen fick lite NHL-feeling och börja gapa: "HC WETTERN AVGÖR I FÖRLÄNGNINGEN AV NUMMER 19 KRIIIIISTOOOOFFFER ÖSTERBEEEEERG!!!"

Det är så jävla roligt att se att det ni gör grabbar berör så många även fast det är ganska svårt att klappa händerna ibland! :)

Är helt slut och tom i bollen så detta inlägg blev nog ganska konstigt men det viktigaste budskapet jag har är ATT VI ÄR KLARA FÖR KVALSERIEN!!!!