söndag 6 januari 2013

VINST!!!! =)


Vilket härligt slut på denna helg det blev!!!!
Vinst med 7-5 mot Stenungsund. Det är kvällar som denna som man älskar att jobba med detta lag. Ett jävla slit över hela banan av alla. Tyvärr så ser man ju inte så mycket från sekretariatet p.g.a. det USLA plexit men kändes som Adde "livirerade" på hög nivå (som vanligt) och det norska yrvädret Alex hade en av sina bättre matcher denna säsong. Måste även lyfta fram Jonte i målet som jag tycker gör en stabil match med många fina räddningar.

Tänker inte analyser matchen ett dugg för jag inte har kunskaperna för det men här kommer mina plus och minus för denna helg:

+++++
Stenungsunds ledare tyckte det va väldigt exotiskt, EXOTISKT att vi hade 2 spelare födda på -70 talet =)

++++
Att Dogge (Fräddäs son) likt pappa slängde ur sig "FY FAN! JAG BLIR GALEN" när Sverige torska mot USA i JVM! Grabben kommer kunna skälla ut en och annan domare i framtiden! ;)

+++
Det va gött att se att Fräddä ÅTERIGEN uttryckte sitt missnöje hos domaren. Han va lite små irriterad redan innan matchen för att han troligtvis skulle va dålig. Dock tyckte jag domaren skötte sig bra idag.

++
Janne W va precis lika nervös och stirrig innan match som han brukar. Idag kom han in på kansliet och upptäckte då att någon flyttat burken med nycklar i och då utbrister: "Var fan är burken? Den har stått här i 20 år och helt plötsligt så ska den inte stå här längre? Nu kommer vi ju inte in i kiosken. VAD SKA VI GÖRA??"

+
Jag fick ÄNTLIGEN min träningsoverall. Dock i storlek XL? WTF! använder nu tröjan som klänning här hemma.

-
Jocke Lärka sköt ut en puck i sekretariatet som jag plocka av någon anledning. Ont i handen nu! =(

Ha nu en härligt fortsättning på nya året grabbar och tjejer!

MVH
Jonas Öhrman