fredag 9 november 2012

Seger på 4:e försöket

21


Äntligen blev de seger mot Tranåspöjka. Har som tidigare skrivet åkt på torsk 3 ggr av dom redan den här sässen. Men igår var de ombytta roller.
6-2 på tavlan & tycker vi genomförde matchen helt ok. Bra snurr i anfall & stundtals bra slit över hela banan.
Tycker skillnaden nu ifrån träningsmatcherna samt de inledande matcherna är att alla sliter samt vi spelar vårat spel.
Fortfarande har vi svårt i PP, Uppspelen samt trycka dit våra lägen. Men de är saker som jag vet vi kommer bli bättre på.

Ny träning ikväll & ny match redan på Söndag. Då åker bilarna till Stångebro igen då Make Believes står för motståndet.

Gårdagens *** / -

*** Joakim "Sigge" Sigvant #26. (2 mål) Karlsoken är för j*vlig på att hitta nätet. Ofta på rätt plats i anfall & sliter något kopiöst varje sek han är inne.
Gött & se Ziggy

** Fredrik Hermansson #84 (2 mål) : Dalmasens 2-0 mål igår var oförskämt vackert. Full spruta i benen, klubba skridsko på backen & ett magiskt skött i bortre klyk. Hockeyporr AB ! Mer sånt #84.

* Renström #5, Lind #55, Pilhemmer #24 (1 mål): Lugnt & säkert spel i 60 min. Tillsammans med Mazzes fart & enkla pass var dessa 3 herrar riktigt bra igår & satte fåtal ggr i skiten. Gött & se Pilen i målprotokollet igen.

- Undertecknad #21 & de 3 blinda.. : Jag själv gjorde en bedrövlig insatts igår. Var en sån där kväll där klubba & Puck inte alls ville vara med. Tack Sandborg för att du räddade mig ett gäng ggr. Lovar Skärpning.
Dom randiga.. Vi har haft dom förr & jag har så jävla svårt att förstå hur de jobbar ? De är sjukt vänliga att tjata med men vissa grejer förstår jag inte hur de agerar. Hela kungsvalla såg att de bl a var offside på Laik:s första mål. Jag kan ta att man missar saker. Absolut.Man är bara människa. Men stå för att ni missade den & jobba mer ihop. Man får blåsa när den andra missar något. Eller ?

Ses ikväll Gubbs. Mulen träning samt strafftävling.
VIKTIGT !
///#21