lördag 17 november 2012

#20 HFL



21

I morgon är de dags för storstadsgrabba att få äran att skrinna ut på K-Valla. Hf Linköping är back on track i seniorhöckeyn & som tidigare är det riktigt skickliga hockeylirare. Jag har under en tid haft kontakt med en fantastisk trevlig karslok som var kanske HFL bästa lirare mor oss när vi möttes senast. En avig, snabb rightare som vi måste få stopp på i morgon. 
En ödmjuk dalmas som inte bara är en riktigt bra hockeyspelare utan som är utan konkurrens den bästa jag har fått en intervju av. = Allt skrivet i word & med bra, långa, ärliga, sköna svar. En dröm för  
Mr Fredrik "ordblind", "En sopa på datorer" Axell ;)                                                               


 



Namn: Sjö Martin Larsson
Smeknamn: Sjö
Årsmodell: 1989
Matchvikt: På gränsen mellan mellanvikt och lätt tungvikt (75kg)
Längd: 184
# i HFL: 20
Moderklubb: Björbo IF
Tidigare Klubbar: Björbo IF, Falu IF.


 Senast du lirade i HFL öste du in poäng i div 2. Nu är de div 3 C & man hittar självklart #20 i protokollet oförskämt ofta även då. Hur tycker du 3:an i Östergötland/Norra Småland står sig?

Jag tycker att 3:an står sig bra. Visst kan jag tycka att det skiljer en del mellan toppen och botten av serien men i och med att det finns division 4 här nere (i Östergötland/Norra Småland) så tycker jag verkligen inte att det är någon ”korpserie”. Kollar man på meriterna för respektive laguppställning ser man snabbt att det är många som har spelat på en relativt hög nivå under sina, vilket jag också tycker bidrar till välspelade matcher (även om vi olyckligtvis började matchen mot er med att dela ut en ful knätackling).



Vad är hemligheten bakom alla poäng, Vilka är dina bästa skills?


Haha, jag vet inte riktigt vart du har fått det där med alla poäng ifrån. Några poäng har det väl blivit men det har jag mycket att tacka mina lagkamrater för. Det börjar bli hög tid för mig att se till så att mina kedjekamrater noteras för några passningspoäng också. Som spelare försöker jag framförallt att utnyttja mitt spelsinne och passningsspel, tidigare även en hög frenesi på benen men den egenskapen vet jag inte riktigt vart har tagit vägen.


Vi ligger på delad silverpeng. Hur tycker du vägen dit har varit med HFL?


Vi började serien bra med att slå både Make Believes och Hajarna. Segern mot Mjölby steg oss nog lite åt huvudet då vi inte hade spelat en enda träningsmatch på försäsongen och inte riktigt visste vart vi stod. Efter den matchen dippade vi rejält och fokuserade snarare på att försöka tillrättavisa domaren i de nästkommande tre matcherna vilket bland annat resulterade i förlust mot er och Löfstad. Det känns dock som att vi är på rätt väg igen även om förlusten på straffar mot BRS var väldigt tung då vi ledde med 3-0 och hade bud på flera mål utan att lyckas stänga den matchen.


På söndag är de dags för dig att besöka staden vid Vättern. Första gången? & hur går snacket i laget inför mötet mot Hcw?


Ja, det stämmer och det ser jag fram emot. Framför allt med tanke på att matchen kan vara helt avgörande för fortsättningen och att vi har som mål att ta en av de två platserna till fortsättningsserien.  Med andra ord är det ett väldigt laddat HFL som kommer till Vadstena på söndag. 

Någon i HFL som varit extra het & imponerat på dig?



Jag kände inte till så många av spelarna i årets trupp när det drog igång så jag måste säga att det är många som har imponerat på mig. Men om jag ska lyfta fram någon extra så är det Jesper Bankelius. Han är en modern hockeyspelare vilket enligt mig innebär ett bra spelsinne kombinerat med ett bra skott och hög fart under skridskorna. Vår målvakt, Robert Davidsson, förtjänar också extra beröm. Han har varit riktigt grym mellan stolparna.


Hur tippar du fighten?


Jag tror det kommer bli en jämn tillställning då det är en viktig match för båda lagen. Men med tanke på att ni inte kunde nöja er med att slå oss på vår hemmaplan utan även var tvungna att ockupera vårt omklädningsrum nu i söndags så ser jag ingen annan utväg än 2-5 till oss och med all sannolikhet görs 5:an i tom bur.


Övriga kommentarer?


Jag vill passa på att berömma arbetet med bloggen. Jag är inne och läser lite titt som tätt och är helt övertygad om att det är många med mig som uppskattar den och att det ger ett extra intresse kring HC Wettern. Jag ser med spänning fram emot att få spela inför er ”galna” publik..


 Martin in action (Björbo if) 

Stort Tack för Intervjun sniper. 

Ses i morgon. 

Gameday is Funday

#21