lördag 27 oktober 2012

inför serieledarna

21

I morgon klockan 17.00 är de dags för en mkt spännande uppgift. Hf Linköping är tillbaka i seniorhockeyn & vi ska få äran att möta detta skickliga hockeylag i Stångebro ishall.
Nykomlingar & 3 raka segrar talar sitt egna språk om att de blir en tuff nöt att knäcka. Hcw har väl heller ingen direkt fantastisk stattestik i stånkan men vi ska ge storstadspöjka en match.
I Hf Lkpg gör Jonathan Goderlöv comeback. Jonte som lirade hos oss halva sässen 10/11 men som var tvungen att lämna pga studier/jobb.
En riktigt trevlig karslok som ändå gjorde avtryck i hcw kabyssen :) För er som inte kom ihåg herrn länkar jag några gamla inlägg ifrån 2010 ;)












Intervju med #17 i Hf Lkpg

Hallå Mr toffelhero. Här har du frågorna ;)

Tjena Galten:)
Jag räknar med att vara spelklar på söndag det kan ju inte bli ett bättre tillfälle att göra debut på än mot Whatstones tappra krigare!

Namn: Jonathan Goderlöv
Årsmodell: 1989
matchvikt:83
Längd: 182
Position: Forward
Tidigare klubbar: Ljungsbro HF, LHC, MAIF, HFL,HC Wettern

Hf lkpg är tillbaka i seniorhockeyn,. Vad är Hf för ett gäng ?
- Jag skulle säga att HFL består av ett gäng med sköna Linköpingsgrabbar som tycker att hockey är för roligt för att sluta spela. Vi har ett lag med stor bredd vilket jag tror är vår styrka.


Vad säger ni om eran insatts i inledningen av serien ?
- 3 raka segrar i början av sessen känns ju väldigt kul såklart. Jag tror att många sett oss som en underdog vilket vi har utnyttjat på bästa sett.

På söndag är de dags för whatstone stolthet att åka till storstan,. Hur går snacket ?
- Ja det ska bli grymt kul! Jag hoppas och tror att det kommer bli en bra match. Jag räknar med en del trashtalk och lite heta närkamper precis som det ska vara i ett östgötaderby:)
Jag har varnat HCWs 21:a för att titta ner i isen;)

Någon i Hf vi bör hålla ett Extra getöga på ?
-Som jag sa innan så är vi en lagmaskin och har en stor bredd men Jesper Bankelius är en lirare som har sett riktigt bra ut den senaste tiden..

Mr goderlövs tips ? ( hur slutar fighten)
- Två av våra tre matcher har ju slutat 4-1 till oss så det sätter jag mina pengar på;)
Ha de king så ses vi på söndag!
// #17

17.00 Nedsläpp Stångebro ishall. (Glöm ej att ställa "bak" klockan inatt = vintertid)
Gameday is Funday