onsdag 30 maj 2012

Nörge livirerar

21:an
I måndags gjorde Axell debut. De känns då jag fortf. har galen träningsvärk i både ben & bröst.
Smärta men ack så gott att vara igång igen..
Förutom fys som innehöll Ben, Bål, Armar så lirade vi även lite innebandy. Dock så är lira ett ord som inte passar in för vad som hände i Måndags........

Lagen :
1. Almgren, Stubben, Batte Jr
2.Rubin, Hermansson, undertecknad
3.Adde, Zigge, Henke
4.Mulen, Kratz, Coach

Vi lirade 3 vs 3 (3 min) & alla mötte varje lag 2 ggr. innan slutspelen. (Fys mellan varje runda =2 st)
Efter grundspelet har jag för mig ställningen  var så här:

Lag:
3 = 8 p
2 = 6 p
4 = 4 p
1 = 4 p

Adde, Zigge, Henke valde att möta Nörska maffian = Almgren daaa, Sotarn daaaa, Bölling daaa (en mer norsk variant av Beurling )
En tight match där team 3 hade spelet &  pressade på bra.
Team 1 backade hem & bildade en klassisk  mur framför kassen.(måste tillägga att vi spelar med den minsta sortens mål)
Det hela fick avgöras i sudden där Stubben vispar till bollen på ett "inkast" a`la ihopslag flyger bollen retligt in i mål.
Lag 1 i Final (igen).
Lag 3 = spel om 3:e pris.

I den andra Semin fick undertecknad & Hermansson möta Team 4. (Rubin var tvungen att lämna träningen vid 19.20 pga fotboll. ) Vi fick alltså spela 2 vs 2 i den sista gruppspelsmatchen samt slutspelet.
Vi lyckades i alla fall vinna även vi i sudden över Lag 4.
Tror det blev 4-3 till oss & syran i benen var påtaglig då vi inte hade någon avbytare samt just spela spelformen 2 vs 2.

Spel om 3:e:
Skulle coach ta medalj denna gång ?
Svar nej. Dagens bästa lag (enligt mig) tog hem 3 platsen & fixade så att
 Mulen, Neuman & Kratz fick plocka grejer efter finalen.

Finalen då ?
Den fick spelas 2 vs 2 & dom regerande mästarna stod på andra sidan.
Jag & Hermansson försökte lira bollen men det var omöjligt att dra dit bollen då grabba " Brodeur, Hasek &Hextall stod I målet. :) (som Adde  påpekade mer än 1 gång ;)

Men...
Samma regler för alla & vi andra får skylla oss själva att vi inte "förstörde deras mur".
Tyvärr så orkade jag inte hålla Hermanssons Tempo så vi blev en mumsbit för Lag 4 då det var lätt att styra bort oss då jag mest stod still :/ .
Tror matchen slutade 2 eller 3-1 & Team Nörge trixade hem seger Nr 2.

För jävla surt att jag inte kan meddverka ikväll pga jobb. Skulle vara riktigt skoj &  se om Almgren den ödmjuka co: fixar en 3:e "buckla". :)

Träning alltså ikväll.
saml. 17.50 i ishallen 18.00-20.00 Spel & fys på Katarina.
En grymt rolig träningsform som är perfekt för kropp & knopp.

Ska kolla med Mulen #18 om han kan blogga om kvällens träning,
På återseende
///F.Axell ///