tisdag 8 maj 2012

Fidde Lind 26 år

 F.Lind in action 2002.


 2012 Rom(a)  

Idag fyller en grymt skön snubbe sug&sex år. 
Det är ingen mindre än min brorsas gamla  barndoms wingman Fredrik "Fidde" Lind. (har ett gäng smeknamn på honom. Men man ska vara försiktig med Lind då han lätt kan köra en backhandflipp tillbaka ;) 
Fidde slutade lirade hockey tyvärr redan vid 15 års ålder. En skicklig back som var med & tog Dm-guld  (+ sm-spel) ihop med Team 85/86 b la. 
Lindros är en sådan jobbig jävel som är skicklig i precis allt som har med "boll"sport & göra. Grymma skills i de mesta o de är riktigt skoj att se på när han är på humör. (Fotboll, Hockey, Tennis, Pingis osv...)
Fredrik har alltid innerst inne ångrat att han "slutade" så tidigt med hockeyn. ( Inte hela sanningen då han åkte på en tråkig knäskada som sitter i än idag ) 
För att göra en lång historia kort så ville han ifjol börja lira Höcky igen. 
O när Lind har bestämt sig för något så blir de så. Han ringde runt gamla gubbs som var sugna på comeback, värvade lirare ifrån A-laget, fixade kontakten med styrelse, tränare, ekonomi mm mm mm. 
Vad alla andra säger så var de HAN som drog igång Hc wettern B A`la div 4. Ett hästjobb som kanske inte folk riktigt förstår. 
Freds är en dröm att ha i laget då han är galet driven o fixar/trixar något kopiöst. Må vara en jävla tjurskalle under träning/match men de är en pöjk som ger allt för/runt om i laget. De är jag övertygad om att både Giffarna & Hcw är eniga om.
Jag kommer göra allt i min makt att få Fidde lira lite Div 3 Hockey i vinter. Jag vet att han inte "lämnar" sina grabbar då han inte "jobbar så". 
Men är övertygad om att han skulle ha förbannat skoj med dom händerna & de huvudet hos "oss". 
Skulle även vara galet skoj för undertecknad då jag tror vi skulle kunna ha galet skoj med våra kontakter, vilja, käft, datorer mm :)  
Med eller utan B-lag i Hcw så kommer Fidde lira med mig i vinter. På "lån" eller på heltid återstår & se :) 

Stort Grattis din jävla tok :)
Önskar
Addes bror snor