torsdag 22 mars 2012

Del 2 avd. "varför"

21:an

Tyckte som skrivet att säsongen ändå gick ok.
Det som är tråkigt var att många av de yngre duktiga spelarna valde att inte forts i A-laget..
En del av herrarna valde att "gå ned" till div 4 laget som inför den här säsongen var nystartad & några andra la skridskorna på hyllan efter alla.

Om vi ska forts. med lite negativa grejer så........
Var de riktigt ledsamt att åka ut på K-valla då vi för första gången på säkert 5 år hade lika lite publik som många andra av div 3 lagen.
Vi har alltid haft bra med folk på läktaren i vadstena & det är alltid skoj att lira för fulla läktare..
Har tidigare haft lite intro/line up men det var ingen idè iår :/
Varför ?
Tisdagar (grundserien) kl 19.30 kanske inte är den mest upphetsande tiden/dagen att åka ner till en ishall.
Finns fantastiskt mkt sport i tv soffan samt de blir kanske lite "sent" innan man är hemma ????
Det som gör ont i mig är de jag har hört från "folk på stan". Många föräldrar vill inte ta med sina grabbar/tjejer på A-lagets matcher då de inte tycker vi är bra förebilder.
= Mkt tjafs, slagsmål, skrik på domaren, visar ingen respekt, fokuserar på skit istället för lirar. osv.
Riktigt skit att höra sånt & det måste bli en ändring till nästa sässe.

Varför Hcw ????
När jag var en pojklagspelare så missade jag inte många matcher som representation laget spelade. Vi satt ett gäng på läktaren & tittade på våra "hcw idoler" o försökte lära oss ett & annat.
Kommer ihåg Zackrissons skickliga center spel, Mattsons otroliga tryck i skridskoåkningen, Stoffes briljanta backspel osv..
Självklart var Elitserien samt Nhl drömmen högst.. Men Hcw A-lag skulle man oxå representera.
Jag är övertygad om att nästan alla pojklagspelare tänker som jag gjorde. Man skiter i vilken division de är. Man vill spela i de laget där dom bästa spelarna i klubben spelar i. SÅ är de bara...
De jag vill komma till är.....
Varför...
finns de inga så kallade "maskots" på a-lagets matcher längre ? = 2 st. hcw grabbar som är med A-laget en matchdag & allt vad det innebär.
Varför...
Ber inte Ungdomsledarna någon/några A-lags spelare att komma ned till nån träning & visar upp sig samt kanske ger något tips ?
Varför...
Kan inte ledarna för en kväll "byta" lag...
ex. Team 04 ledarstab kan träna oss ett pass, & Neuman co: tränar de gänget.
Alla får en inblick hur spelarna/tränarna är samt de blir en kul grej.
Jag kan erkänna att jag inte har en aning om alla som finns i föreningen & då tror jag ändå jag är en av dom som har rätt bra koll.

Resultatet borde bli så här ...
ex. Kalle & Sofia är me Hcw A-lag en hemmamatch & ser hur det är att vara A-lagspelare för en dag.
Självklart är de en "cool grej " att vara me de "stora" samt de får en inblick hur det är att spela i ett A-lag (stor skillnad från att spela i ett ungdomslag ).
Mormor, Farmor, Bästa polarna & föräldrarna sitter då på läktaren & hejar självklart på Kalle & sofia under uppv., intro osv...
Lägg då till att vår grymma målskytt J.Skoog var med U-11 träning i veckan.
7 spelare tyckte de var grymt att #17 var med dom på isen & vips så var 7 spelare med kanske någon familjemedlem även dom på läktaren.
Jocke valde även att åka ned 1 timma tidigare till samlingen för att kolla på u-11 match som spelade innan.

Vips så är de 15 "nya" i publiken = mer till kiosken, inträde .........

Osv osv osv osv..........
I en sådan liten klubb/stad måste alla jobba tillsammans & det är korkat att inte ta vara på resurserna som redan finns.

Jag hoppas att ni som var på våra matcher forts. komma även nästa säsong samt att ni som tog en "paus" denna sässe kommer tillbaka 2012/2013.
NI behövs .....

Tack på Förhand
Fredrik Axell #21 Capten Hc Wettern A-lag 2011/2012