söndag 19 februari 2012

Sista på K-Valla säsongen 11/12.

21:an

Då var de dags för sässens sista match i vadstena. Men innan ja skriver om idag så måste jag skriva några rader ang. i fredags.

Inte ofta jag känner så efter en match men jag skämdes över mig själv för första gången på galet länge. Jag fick spela back som de 3 senaste matcherna & gjort det rätt ok. Men fredags gjorde jag det som en orutinerad pojkspelare.
Lirade fantastiskt svårt & kom fel in i alla situationer.
Men det som gör mig mest förbannad var att jag orkade ta ordkriget med den randiga då jag vet att han & jag aldrig har kommit överrens. Jag brukar i stort sett ha bra kontakt med alla domare & vi brukar kunna tjata i lugn & ro.
I fredags gick de inte & han fick mig att framstå som en j*vla gnällkärring då man hela tiden fick diskutera om konstiga situationer.
Tråkig, dåligt & oproffsigt.
Tycker ändå de är lite konstigt att förbundet att tillsätta honom som. vikarie för Öhman då matchen i vadstena inte var den bästa ??? Såg 2 skickliga domare på
"gräddhyllan" i vmp som jag har stor respekt för & som brukar vara riktigt bra på isen.
Men men.. man ska inte lägga energi på domaren hur bra/dålig han än är men i Fredags gjorde jag det konstigt nog.

Matchen då ?
Både Neuman & Brs har skrivit om den. Min personliga uppfattning om den var att linan med trollgubben Köttarn,Fightern Knitte & den fantastiskt ödmjuke skickliga Admyre hade lekstuga.
Ruggiga i PP tillsammans med Hcw fostrade Knutsson & världens äldsta 90:a mr Grafa jr..
Vi hade ett gäng som inte alls presterade samtidigt som pucken fladdra imot oss lite i vissa stunder. ( 1 ex. är de tunga 3-2 målet)
Men vill inte ta ifrån Brs att de vann med klass. Över 60 min var de bättre & jag tycker förutom tjafset med domaren så var de stort av oss alla att vi inte droppa några handskar. Var öppet mål för de då domaren (enligt mig) inte pallade för trycket.
Kul att lira för mkt folk & riktigt bra evenemang.
Ska bli mkt intressant att få följa hajarna i kvalet & tänk om de tar steget upp ? Finns inga istider i mjölby men galet med istider inne hos oss :)

Matchen idag:
Lenhovda kommer som skrivet på besök. Ett lag som spelar ett fysiskt spel. Inte mkt finess utan mer dumpa & köra. De ligger 2:a i serien så den melodin har funkat riktigt bra för smålänningarna.
De har fort. en teoretisk chans kvar att bli 1a i serien om Mjölby skulle torska de matcherna som är kvar. Så jag är övertygad om att de kommer med bästa lag & kommer sattsa allt på att krössa oss.
Vi har samma lag som senast. Dock är de ett galet stort frågetecken på Mulen som fick gå av i fredags.
Vi har inget att spela för så jag är övertygad om att coach kommer snurra på folket rätt mkt ikväll.
Sista matchen me gänget på K-valla.
17.00 nedsläpp,
Gameday is funday.
///F.Axell ///