söndag 27 februari 2011

Söndag !

Tjugoett !

Då var de söndag. Söndagar som brukar vara tillägnade till div 3 höckey.
Men icke denna dag.
Sässen är slut & 2010/2011 har varit den konstigaste säsongen under min "karriär".
En magiskt strulig säsong.
Lite kort:
Efter säsongen 2009/2010 Avgick Jalle som tränare & Tompa som sportchef. Även super duon Neuman & Lagge beslöt sig att trappa ned i föreningen.
En ny styrelse gick in i föreningen & de tog direkt tag i ekonomin.
Det klubbades även att det äntligen skulle bli ett J-18 lag i föreningen igen & där tog Neuman & Jalle tränar/coach rollerna.

A-laget då ?
Många lirare var rätt så slutkörda efter 2 säsonger med hård sommarträning, 4 träningspass i veckan & en lång serie. (play off)
Ett gäng lämnade laget & många var osäkra för fortsättning.
Prio 1 var nu för klubben att hitta ny tränare. Ett tufft jobb både med ekonomi samt sökande.
Den frågan blev till sist löst någon vecka innan ispremiär.
Truppen då ?
Jag & Mac drog igång en frivillig försäsong under april-Augusti. Inte många själar som var där men vi som körde gjorde de bästa av de.
Jag personligen kände att de kanske inte bli något lag iår. Många som var osäkra & spelare började lämna. (Batte -maif, Svesse-maif div 4, Emil-brs , M Öhrman -studier, mm)
Man hörde heller inget "uppifrån" om de var någon som jobbade med tränare samt spelare så jag tog då tag i grejerna själv & började ringa runt till gamla hockeypolers då truppen var oroväckande liten. (ca: 10-15 spelare)
Spelare som jag kontaktade & som valde Hcw:
Jonathan Goderlöv-Gick efter 2 månader till Div 4 Mighty ravens pga jobb, samt pendling svårigheter.
Robert Jönsson-Lämnade innan jul pga pendlingssvårigheter samt familjeskäl.
Martin Andersson
Johan Persson
Fredrik Hermansson-Med hjälp Av D.Thyni fick jag honom till Hcw då kontrakt i motala uteblev.
Andy Larsson
Jesper Schelin-Spelade en match ?????
Mattias "Tyson" Lindström-Kom efter jul ifrån motala.

Spelare som gjorde comeback:
Emil Carlswärd kom tillbaka efter en kort sejour i Brs
Br. Andersson. Spelade inget i serien pga skador, jobb, ???
Johan Borg-Utlånad till oss ifrån MHC.

Tunga "avbräck" under säsongen:
Jonas "mulen" Oskarsson-sjuk/skadad
Kristoffer Renström-Skadad
Alexander Almgren-Avstängd i första matchen i forts. serien.

Spelare som "jag" fick tacka nej till pga full trupp (oktober/november månad)?
Martin Sjöö Larsson- Poängkung i Hf lkpg
Jimmy Tourneus-Mv i Hf Lkpg

Som ni ser så har de varit Cirkus hela sässen.
Med endast 1 träningsmatch. (massor av ord. var ej med) samt ingen barmark ihop så var de ingen lätt uppgift att få ihop laget.
Från att vara 24 man på träningarna till ca 10 på bara 2 månader. Det är helt sjukt !
Vi var 2 poäng ifrån en all3:a plats & då lirade vi inte ens bra.
Forts. serien var helt bananas & inget fungerade pga lite folk på träningar samt för liten trupp,

Har aldrig varit med något liknande & jag hoppas heller aldrig få uppleva de mer.
Om man ska hitta något positivt så har de varit att vi fortf. har jävligt skoj ihop samt att Juniorerna fick komma upp & lira Seniorhockey. ( De gjorde de galet bra oxå)
Vi grabbar som var kvar under hela sässen kämpade på bra & de var många som i helhet gjorde en bra säsong.

Det här är ett rörigt inlägg med inte många sammanhang. Men de är precis så det har varit i år.

Har ingen aning om vilka som kommer lira nästa år eller vem som kommer träna oss ?
Det som är helt säkert är att jag inte kommer ta på mig rollen som någon "värvare" då de har tagit mkt energi ifrån mig & min omgivning.

Så vad som händer i klubben/laget just nu har ja ingen aning om ?

Nu stänger vi denna sässe & siktar framåt istället.

tack & hej!
#21