måndag 6 december 2010

Tung start

ÅTTAN

Ja det är inte lätt att bortförklara en 7-3 förlust. Men jag ska göra mitt bästa.

Vi kommer till spel med 3 backar. 3 Forwards går ner o gör ett bra jobb. Men tyvärr, det blir inte samma stabilitet. De gör flera mål i slottet där vi tappar lite man.

Första perioden slutar 1-1. Som sagt vi saknar ett par tunga man, men kan ställa ett skapligt lag på isen ändå. När matchen startar så kommer inte den anstormningen som vi trodde, vilket innebär att vi flyttar fram lite. Vi har bra fart och ett par farligheter. Det är ganska tajt o tyvärr så sätter Diö första trissan. 17 min hade då gått av perioden. När klockan passerat 19 min så sätter Martin viktiga 1-1 i PP. Ett psykologiskt mål kan man tycka.Men icke

Vi går ut i andra o gör inte alls det vi snackat om. Farten o koncentrationen vi hade i första var som bortblåst. De gör 2-1 o 3-1 väldigt tätt. Tror nog klockan bara passerat en sisådär 4 min då. Lagge tar time out vilket resulterar i bättre skridskoåkning igen. 3-2 gör jag i PP efter ungefär halva perioden. Skönt som fan o nu var vi på G igen. Snabbt efter det så gör då Diö 4-2 o i en tilltrasslad situation vid målet, så får Almgren matchstraff. 5 min BP var en skaplig nådastöt idag. De sätter 2 kassar under det o det är kört. Vi spelar överlag galet mycket BP i andra perioden efter många lustiga utvisningar. Men positivt var väl ändå att vi inte gnällde nåt på domaren vilket kan va vanligt enligt östgötas domarkår. Ja efter en genomklappning i starten av andra perioden så tog vi det sista halmstrået för att tappa bort det direkt.

3e perren slutar 1-1 o vi får väl ta med oss det till torsdags matchen emot MB hemma. Målet i 3e sätts av Emil Rooth som slår in en retur påpassligt framför mål. Rooths första mål i A-laget firades med pompa o ståt. Lill-Batte hade också ett fint läge o göra mål, men missade tyvärr ett friläge i första. De bägge juniorerna gör en bra match. De blir alltså inringda 1 timma innan samling då Mulen o Kricke insjuknat.

Nisse gör en bra match som back, spelade dubbelt efter Almgren´s matchstraff. Förtjänar beröm idag. Martin gör också en bra match idag. Fortsätter o leverera poäng efter poäng.

Nä Diö vinner givetvist rättvist. 7-3 är klara siffror o det kunde varit mer, men några i deras lag bestämde sig för o leka när de redan spelat till sig öppet mål vid nåt tillfälle. De har en bra första femma som vi får se upp med hemma. Jag tycker inte annars att de var bättre än Eksjö, vilket troligtvist innebär att det kommer bli en tajt serie där alla lag tar poäng av alla.

På torsdag så ska vi snurra upp galler pöjka ifrån slaka. Be there