fredag 12 november 2010

3 färska

åttan

Vi åkte till Eksjö med 15 utespelare efter att vi ringt in Emil Rooth 1 timma innan samling. Emil gjorde en riktigt bra match o höll på att stänka in en retur redan i nåt av de första bytena. Finns talang i den killen. Sen när man har Mulen i laget som mentor så kan det inte gå fel. Mulen som skickade helt galna flippmacker under matchen satt gärna o förklarade för Emil. Det var rätt så djupt då han börjar snacka om fysiklagar osv. Men man ifrågasätter inte Mulen när man ser han in action.

Matchen börjar småstressigt för en annan som kommer till Eksjö med supporterbilen som körs av Öhrman med sin sidekick Danne.

Kommer till Eksjö när det är 3 min kvar av uppvärmningen. Ner i omklädningsrummet för att byta om. Första perioden var en lång mjölksyra träning för mig :D
Men jag klara mig ifrån skador för en gångs skull i Eksjö. Lite nya femmor pga manfall men det var inget som syndes när vi spelade. Vi kämpade på bra hela matchen. Vi kom ut bra från egen zon o hade bra rulle i anfallen. Eksjö saknade inte farligheter de heller. De har en del tekniska som tyvärr rundade oss som koner ibland, men som tur var så stod Sandborg därbak o agerade vägg.

Jag måste slagga så jag orkar ta hand om en sjuk son imorn så jag tänkte dra lite kortfattat nu, men det blir väl långt ändå.

Det känns som att vilket lag som helst hade kunnat göra 1-0, men det blir vi. En till synes ofarlig situation blir till mål. Almgren tar en ride o när han nästan är i hörnet o är på väg över förlängda så kastar in pucken mot mål. Eller vänta. Inte bara mot mål, utan rakt i mål. En riktig Rembrandt där av goalie. 0-1står sig perioden ut.

0-2 kommer i andra o det är Falk i PP som slår in en retur efter förarbete av Bröderna Österberg. 0-3 görs av Gurra efter en spelvändning o han hamnar till slut med ryggen mot mål, men vispar in den ändå. Jocke hinner missa en straff också. Det friläget som han blev neddragen i var signerat Mulen. Han bryter en pass på egen blå. En fladdermacka som han tar ner med foten, pucken landar rakt framför bladet. Han smeker direkt iväg en flipmacka ala NHL förbi backen. Pucken landar på blå rakt på en framrusande Jockes blad. Ett stort OHHHH susade genom publiken o så blev Jocke kapad.

En 3-0 ledning är ju typ det värsta man kan leda med o det höll det också på att bli för oss. Efter 5 min så hade de gjort 2 mål o då började det kännas som att jahopp. Då var det dags o tappa igen. Men ICKE. Vi kämpade på heroiskt resten av perioden. Eksjö hade ett par farliga lägen o även PP. Vi lyckas rida ut stormen. En otrolig lättnad infann sig när signalen gick. Några Eksjö spelare tackade inte efter matchen. Varför vet jag inte då det inte var nåt bråk eller tjafs? De kanske var petade, vad vet jag.

Ett otroligt skönt go i laget hela matchen. Alla slet som fan hela matchen. Ingen gav upp idag. Bra fart framåt, bra lösningar i egen zon. En riktigt skön känsla hade man idag.

* Vi sa till Jocke att skjuta efter att han sumpat straffen med en dragning. Först höll han på att mörda stolpen med galet handledskott, sen hade målis riktig tur på ett annat av hans skott då han inget såg utan bara slängde ut arma o lyckades rädda. Riktigt farliga skott av Jocke idag o fortsätter han skjuta så ringer det snart

* Jag har nämnt det redan,nämner det igen. Bra match av Rooth

* Jag var nära att hänga en idag. Stolpen stoppade mig o det känns lite som att poängen inte kommer trilla in precis. Nu har de inte gjort det tidigare säsonger heller. Men några pytts brukar det ju bli.

* Almgren råkade "spetsa" en kille framför mål varpå han fick en högerkrok. Men Almgren bad om ursäkt för det hade inte varit meningen. Varpå killen som slog också bad om ursäkt för att han blev så arg :D Låter inte som Almgren precis, men han var igång o hetsa igen redan bytet efter hehe

* Gurra fick pris som matchens lirare. Blommar o biobiljetter. Blommorna skulle han ge till Elin. Han tänker utmana Jonte i romantikeryrket o börjar med o fuska med ett par vunna blommor :D

* Måste ju bara hylla duscharna i Eksjö. Det är kärlek där. Sandborg stod o "tappade" shampoot hela tiden......

Det blev ju kort detta. SOVAAAAA,,

Avslutningsvist så vill jag tacka våra trogna fans som åker land o rike runt för att se oss. O tack för skjutsen.. Sen beröm till alla som spela idag. Bra insats av samtliga. Ingen som föll ur ramen idag. Träning imorn 17.40 . MB hemma på söndag. Dags o ta 3 poäng mot dem nu.

* Almgren bytte för övrigt mentor idag. Mulen ska nu lära han flippmackor. Jag blev petad. Men att bli petad av mannen som uppfann flippmackan är en stor ära..