onsdag 7 juli 2010

Jonas "Frazze" Franzèn 30 år







Jajemen ! Idag är blev han Gubbe ;)

Mr Frazz fyller alltså 30 bast idag. En galet skön gubbs som har ett magiskt stort HCW hjärta. Han brinner för klubben något kopiöst & i många år har han spelat samt tränat/coachat A-lag som ungdomslag.

Jonas har gjort ett hästjobb tillsammans me ligan Team 95. Fostrat många duktiga lirare men framförallt många shyssta, uppfostrade, ödmjuka spelare som alltid hälsar på en gammal skèten halvdassig center ;)
Franzèn har en bra pondus & är mkt populär av många.

Som spelare kan jag inte skriva så mkt om Jonas då jag inte sett honom så mkt då han är 4,5 år äldre. Men jag vet att Mac Attack har lite göddiga anekdoter om J.F som han kommer droppa under em. ;)

Dock så har ja en grej ;)
De var ett gäng år sedan & Axell hade visat framfötterna & skulle få hänga med juniorerna
(80-81 laget) till Nybro.
Jalle som även då var coach för Junisarna gick igenom taktiken inför match (ni vet Livirera, Personbästa, fokis osv ;)

Innan vi går ut inför match så ser jag coach rycka tag i Franzèn. Vad jag har fattat rätt så hade Frazze precis kommit tillbaks ifrån en längre avstängning (Grovt Matchstraff )
Jalle ber honom ta de lugnt idag & spela smart.
Frazz nickar & skrinnar ut på isen.
Till mig sa coach tvärtom. -
Ta för dig nu ! strunta i att de är "dubbelt" så stora. Visa vad du kan. De är därför du är med.
Axell tar in orden & knyter näven som man säger ;) !

Game:
Efter circus 3 timmar buss, Matchvärmning & circus 2 byten åker Axell me pucken & skjuter ett skött. Mv tar pucken men tappar den. Jag sticker direkt mot pucken som ligger vid sarjen.
3 sek senare ligger 21:an som en padda längst me isen.
En Nybro back tyckte att Fimpen skulle få smaka på tackling i rygg. & om jag fick !
men...
Tror de tog ca: 0,5 sekunder så låg Nybro-"biffen" som en Padda på isen :) ???
Why ?
Jojomen !
J.Franzèn agerade bodyguard & dunkade in gallret på pöjken. Jalle drog en lång suck & domaren skickade #9 (om jag inte minns fel ) till duschen :)

Tänk er: Frazz 15 år yngre = Temprament utan desslike,La Kött, Tönåring & som nu kålsvarta ögon ! Behöver ja säga mer ?
jizus christ ;)

Jag önskar min bodyguard, lagkamrat, tränare, arb.kamrat & på senare år en mkt god vän !
ett stort Jävla Grattis på din 30 årsdag.

Hipp Hipp Hurra !
Önskar
Fräddä / Bloggen


Ps. slängde in en bild till Mvt ifrån Jöbbet :) .ds
http://mvt.se/familje/grattis/1.887483-0000267587-01-familj