söndag 13 juni 2010

Batte till Majf

8an

Har vetat ett par dar att Batte blivit erbjuden spel i Majf. Idag så skickar de ett kontrakt till pöjken. Längd på det vet jag inte, men jag snackade med Danne o han tyckte de skulle erbjuda 1+2. Batte har tackat nej ett par säsonger men varit sugen o ångrat sig lite varje gång. Nu frågade han mig om råd då jag själv lirat därinne. Jag sa att han givetvist borde ta chansen. Majf satsar ju rätt hårt, men nog tror jag att Batte ska slå sig in där. Han har varit ordinarie nu i 3 säsonger i 3an där vi kvalat mot 2an. Han har haft den spelande rollen i sin femma o även lirat PP. Mycket ansvar o bla varit assisterande. Erfarenhet som kmr va till nytta nu i Majf. Det är stor skillnad mellan 3an o 2an, men ett steg som Batte är redo för. Det tror jag allt.

Batte ville poängtera att han inte har nåt emot HCW men att han ville testa på det här nu. Han är lite rädd för vad grabbarna kommer säga. Men jag är helt säker att alla lyckönskar BatteBas. Rivaliteten mellan lagen är ju inte så stor längre om vi säger så :D Galet många år sen det var derbyn. Måste va över 10 år ? Sen så är det ju oordning i klubben. Ingen tränare, inga materialare. Snart får man väl ringa Kalle Haag o försöka sälja in sig där

Så det blir till o titta på några Majf matcher iår. Checka in Batte Boris o Adde. Sen att de har stjärnor som Grädde o Svesse är ju ren bonus o få titta på.

Summa Summarum. Rätt steg för Batte o ett stort lycka till från Hcw`s o Blöggas sida.

PS. Du kan väl sänka basen lite när du åker förbi ibland