måndag 5 januari 2009

Där fick man

åTTAN

Ja va fan ska man säga. Westbo har ett par killar som verkligen vill lira hockey. Nr 13 tex som Frädda nämnde. Grymt bra o spelade säkert mer än halva matchen. Grymt tajming i tacklingarna o jag tror inte en enda av våra spelare kom förbi honom under matchen. Sen så var han bra med puck också o gjorde ett par uppåkningar. Men sen så har de också ett par jävla idioter. Varför man ens slänger in 11an med 30 sek kvar som coach? Var precis jävla hjärndöd hemma mot oss o inte fan var han bättre idag. Tackling mot huvud efter slutsignal? Why man? Frädda plockar han helt rätt. 11an slänger handskarna o bråkar, Frädda behåller sina på. Facit. Frädda grovt o 11an lindrigt. Okk.

Skadeläget i truppen gjorde att jag fick anse mig själv som helt frisk. Kändes ju bra i fredags men det bästa hade ju varit att träna på is 1-2 veckor innan jag börjat spela. Ljumskar är luriga. När jag fick jaga hem när de kontrade så gick ljumsken åt helvete o nu är det värre än första skadan. 6-8 veckor skulle jag gissa på. Jag gav utlopp för min ilska på utrustning men med facit i hand så kunde jag letat upp 11an istället o plockat bort han från matchen. Nästa år grabben, nästa år

Med mig o Brinken borta ev hela säsongen så är det 2 ordinarie backar borta. O när vi inte vet om Borg kommer spela i hcw eller mhc efter januari så kommer Almgren få visa framfötterna ordentligt. Även Kalle kommer ju hem från USA den 14e och han har ju spelat back o det lutar väl åt att det kan bli så iår med. Annars så kommer det bli ett stort lass o dra för Batte,Mulen,Wiborg o Genze.

Bland forwards så är det Svesse o Haag som kan bli borta lite längre med sina skador. Annars så är resten sjuka o väntas komma tillbaka snart. Så lite ljusare på forwardsfronten men lite mörkare på backsidan. Bland forwards så ryktas det lite om att Mhc vill ha med Holm i fortsättningsserien o blir det så, så är det en stor förlust. Men men, vi har en bred trupp om bara killarna frisknar till.


Sen måste jag ju ge credd till de 5-7 spelarna i Westbo som tackade efter matchen. Stort. De som gick av måste väl ha vanjt sig vid förluster eftersom de förlorat ALLA matcher såhär långt? eller?