onsdag 10 december 2008

En kärlekshistoria från omklädningrummet

#19

Fick nyss ett mess från Fräddä som undra om jag kunde blogga lite idag, och visst kan jag göra det. Han hade en hel del att göra på jobbet. Gårdagens träningspass började med den nu mer eller mindre obligatoriska löpturen samt stretch innan ispasset. Blandade känslor om den löpningen, men hjalle påstår att det ska va bra och he´s the boss så det e bara göra som man blir tillsagd. Ispasset e väl inte så mycket att orda om egentligen, vi körde lite lagom, dvs vi glider lite, slår göttiga flippmackor och skjuter klykskott. Röda femman såg som vanligt het ut, blåa såg också bra ut, gula femman, vi som drar upp medelålder i laget ser ut som skit, dock lite bättre igår än på matchen i söndags och träningen i måndags. Själv så e jag mitt i den djupaste svacka som finns, hjalle säger att man måste jobba ännu hårdare då, vilket jag absolut inte tror på, men jag gör naturligtvis som han säger.

Har hänt en hel del småsköna grejer i oklädningsrummet som jag funderar på att dela med mig lite av, det kommer inte nämnas några namn pga vilka konsekvenser detta kan ge mig. Tänkte dra en historia om en kille i laget. Vi har en medelåldersman man i laget som det har vart mycket fokus på veckan, varför? Det har från trovärdiga källor från andra orter (japp vi har ögon och öron överallt, ingen går säker) i landet så har en hcw kille skådats i en större stad i mellansverige med en tjej, hmm vi kan kalla henne för blåbärspajen, tror mannen i fråga skulle gilla det namnet. Inget konstigt med det, han e kär, han har själv erkänt. Tror han sa nått i stil med, man skjuter inte hårdare bara för att man e nykär. Han snackar med tjejen för att bestämma tid för en fika (om dom gjorde nått mer e fritt att spekulera i), de bestämmer en tid och det börjar pirra i magen på killen. Hur ska han ta sig dit, det ska nämnas att det är i runda slängar en 20 mil tur och retur, hur ska han klä sig, blommor, choklad vad ska han ta med sig? Han ringer sina päron för att få låna bilen vilket inte e några problem, tror också att han fick en 70-lapp till lunch på vägen också. Han sätter sig i bilen och ger sig av, det pirrar mer än nånsin i magen, han e kär. Enligt egen utsago så gick allt som en dans, ca 20 mil tur och retur för en fika tyder på att det är seriöst och vi kan inte göra annat än att önska honom lycka till i framtiden. En sån tuffing har äntligen gått och blivit lite soft, jag lovar att det smärtar hos honom att erkänna det. Vi har sett vilken påverkan det har hos vissa spelare när de kärar ner sig, allt går lite lättare, blir lite bättre. jaja en liten story om en kille i laget......

Lite annat gött

- Falk kan inte va med på lagfesten vi ska, inte första gången det händer. Har tydligen bättre saker för sig

- Falk vill också bli kallad för Brett Hull, han tycker själv att han skjuter minst lika bra direktskott.

- Hjalle e något av ett skridskofenomen

- Florerar många kärleksrykten i omklädningsrummet, ni har ju fått läsa om ett, men det finns fler.

- Åka in och kolla på Maif idag, finns inte en möjlighet

- Tror att vi blev ca 25 man som ska med till sälen. Kan bli livebloggning från toppstugan.

Det var allt för denna gång

#19