söndag 23 november 2008

4-0 mot åseda

#19


Här sitter man framför datorn och funderar lite på vad jag ska skriva om matchen. Jag är helt jävla slut, trött och samtidigt jävligt nöjd över det spel vi visade upp idag. Vi vet vad vi kan och det visade vi verkligen upp idag. Stabilt styrspel, vassa kontringar och ett stenhårt jobb över hela banan av samtliga, en riktig lagseger! Det kändes redan innan matchen, på samlingen och uppvärmningen att det va nått på gång. Alla var laddade till max och sugna på att visa upp vad vi kan för vår publik. Tyvärr så kommer jag inte ihåg så många detaljer i matchen och när det hände osv för tillfället, Fräddä kommer nog ihåg mer och skriver lite mer om matchen imorgon.

Fräddä som fick en otäck tackling i ryggen med ett uppslaget ögonbryn som följd vilket gjorde att han var tvungen att vila i andra perioden. Han kom dock tillbaks och lirade i tredje. Det ska krävas bra mycket mer än så för att Cap ska kliva av. Åsedas tränare tyckte att det var max två minuter på den tacklingen, tror inte han kan sett tacklingen ordentligt. Ett mycket märkligt uttalande. Han var också riktigt förbannad på domaren som han tyckte var riktigt dålig, han sa att vi spelade fult som fan. Jag undrar jag om vi var på samma match han å jag. Kan förstå att de var besvikna efter matchen, de hade nog inte räknat med förlust idag. Men idag var vi det bästa laget och det tyckte jag att vi visade med råge. Vill tacka alla spelare i laget för en grymt bra insats idag och publiken som var precis lika grymma dom!! Nu får vi suga lite på den här karamellen innan laddningen börjar inför matchen nästa söndag borta mot HA 74.

Lite gott å blandat

- Vi har fått en ny burfågel i laget, Fredrik "lill-macke" Axell som lira i galler idag ;)

-ABS?? What do you mean Mr Linder? (Linder skulle säga icing i micken men sa ABS)

-Snickarns och kakans dotter Thyra såg sin första hockeymatch i livet. En match hon aldrig kommer glömma.

- Fredrik "ojoj vad ont i armen jag har" Svensson kommer tillbaks och kör nästa vecka efter att ha varit borta under en tid.

- Mulen har jävligt fräsch hy, fräschast av alla. Många krämer och salvor i hans bås.

- Hjalle kunde inte sluta le efter matchen idag, han va mycket nöjd.