onsdag 19 oktober 2011

3 p. men ???

21:an

Då har de nästan exakt gått 1 dygn sedan vi trixade hem dom första 3 pinnarna sässen 11/12.
Det var inte vackert men ack så skönt.
Coach skriver alltid matchref på www.hcw.nu så kommer inte lägga någon energi på massa detaljer osv.
Kortfattat:
Så var vi kanske rätt så lika varanadra i gårdagens batalj.
Båda lagen hade de tufft att komma ur egen zon, mkt pucktransport som slutade med spelvändningar i mittzon, Dålig utdelning i PP osv.
Men,,
Vi slutade aldrig att kriga & därför var de Tibro som fick sätta sig i bussen med 0 poäng.

Märklig känsla:
Som Capten så känner jag stort ansvar att gruppen ska funka & att alla kämpar åt samma håll. Igår när jag klev in i omklr. efter slutsignalen så var de riktigt konstigt i Hcw kabyssen.
Vissa var redan i duschen, andra hängde med huvudet, ingen Zigge Zagge = 3 poäng osv...
Var precis som vi hade åkt på årets törsk.
Garanterat ett gäng som hatar mig för att ja tar upp de här. Men ibland känns de som att vissa är mer glada om man gör 3 mål,får lira hela tiden men förlorar med uddamålet.
Jag är inte hockeyfostrad på de viset de därför de gör så inihelvete ont i mig när man ser detta hända.
Igår fick ja chansen att lira mkt. Men under alla år som seniorspelare så har jag ofta fått sparsamt me speltid när grejerna ska avgöras.
Självklart blir man förbannad & besviken.
Men man får bara inte visa de under/efter en match som man har vunnit. Framförallt inte framför sina medspelare. Ta de då med han/dom som bestämmer.

Detta skriver jag enbart för att ja tycker vi är ett så vansinnigt göddigt lag & att ja inte vill att de ska vara så efter en vinst.
Jag tar på mig ett stort ansvar för detta & jag ska ransaka mig själv.
Tror/hoppas fler kommer göra detta.

Nu till något roligare :)
Fest ????
Tror alla känner att vi skulle behöva en riktig j*vla HCW FEST. Vi har inte haft någon inför den här säsongen så nu är de dags att trixa ihop något.
Dom nya måste i alla fall få en liiiten inkilning & truppen måste svettsas samman på allvar ;)
I morgon på träningen spikar vi ett datum så kolla upp vilken helg som passar .

V.42
Torsdag: Isträning 19.10
Fredag: Borta match mot hårdsattsande Töreboda
Lördag: Ledigt (Tips Hcw B vs Jönköping Vikings )
Söndag: Ledigt

Nu kör vi gubbs....
mvh
F.Axell #21