söndag 25 september 2011

5-5

Jomensåatt

Har inte bloggat sen förra säsongens slut. Kör en snabbis genomgång som säkert blir lång

5-5 mot Eksjö alltså. Blev det 6-1 i första matchen till Eksjö? Iaf så var det ett gäng som gjorde sin första match. Vi lånade även in 2 konstaplar från Div 4 gänget för att få ihop 3 femmor. Burra känner väl alla till, men även Henrik Nilsson ställde upp. Stort tack till dessa herrar.

I helhet så tycker jag väl att vi är ett bättre lag. Vi föll på en del misstag bakåt o vi tappade ofta 3e man hemåt. Men vi har inte kört några som helst grunder än då vi saknar mycket folk. Sett över hela matchen så pressade vi Eksjö mer än de pressa oss. Själv missade man en hel del i försvaret, men orken försvann nånstans i andra perren. Hittar ni skiten så maila den till mig.

Jocke fick gå av efter första då han skar upp armen riktigt nasty efter att ha fastnat i stålkanterna som håller plexit. Skärpning Vadstena Kommun. Tror minsann det har klagats på de tidigare. Eller inte. Fifty fifty

Almgren hängde 2 kassar, Jag behöver väl inte skriva att Burra gjorde mål? Masse hängde ett stenhårt direkt skott mellan bena (sarkasm) O så har vi 5e målskytt. Jonte Brink

Just kedjan med Burra,Masse o Nisse funkade väl bäst denna dag. Almgren hänger 2 där det sista är ett slagga ifrån rödlinjen. Almgren tror jag kommer hänga ett flertal iår. Han har ett hyfsat skott :) o tar han rätt beslut i anfallszon så blir han ett giftigt vapen iår. Det är helt upp till han själv. Han kommer få fin vägledning av Neuman iår. Sen så ska väl jag o Mulen lära han backhand flippen så är han fulländad. Check

Fotbolls grabba tillkommer väl efter denna vecka tror jag. Det kan bli debut mot BRS?

Läste nyss Neumans matchref där det stod att Jocke fick sy 13 stygn.