torsdag 26 maj 2011

Träning #2


#18 (Jonas "Mulen" Oskarsson)

Onsdagens träning skulle bestå av en hel del spel hade vi blivit lovade så de var helt ok att packa väskan igår och ge sig ner till Kungsvalla!
Väl i hallen så var vi tyvärr bara 10st som hade "tid" att träna denna kväll,

kom igen nu grabba. Dags att visa lite intresse och hjärta!


Vi som körde var förutom jag själv, Hermansson, Martin, Andy, Adam, Widell, Jonte S, Lång, Lill-lagge, Henke och så coach förstås.


De börja med en uppvärmningsrunda förbi Ö-son sen var de samling vid ribbstolarna för styrka, hoppa häck och starter.

Andy undra varför vi har ribbstolar i ishallen och jag har faktist inget bra svar på de...;)

Coach hade gett sig fan på att få lite fördel till innebandyn så han körde på bra med styrkan för oss och vilade själv.

Hermansson dominera styrkeövningarna, måste ju säga att man blir lite smått avundsjuk när man ser han köra övningarna. Nu kommer väl jag knappast komma i den formen men ni yngre har nåt att sträva efter där.

Sen...

blev de då äntligen innebandy i Katarinaskolan. 3 lag med 3-4 i varje. 5 rundor när alla mötte alla och sen var ettan klar för final och de andra gjorde upp om en finalplats

Jag, Andy och Widell dominera och tog oss enkelt till final.

Vi fick där möta Hermansson, Jonte och Henke och jag vet inte riktigt vad som hände men de lyckades vinna i sd.

Idrotten är inte alltid rättvis fick vi återigen en påminnelse om igår. Sista laget fick såklart städa upp i hallen och de var Neumans, Martin och Lill-lagge som skötte de!:)

J.Lång fick utgå efter ett sprucket ögonbryn annars var de inte några större incidenter.

En mycket rolig träning tror jag alla som var där kan skriva under på iaf.


Nu laddar vi om för kvällens träning som även är denna veckas sista!

Ses ikväll.../Mulen