måndag 7 februari 2011

hcw hjärta !

#21

Sitter här o känner mig som blogg"gurun" Jesse B då ja bara skriver med en hand. Trodde inte mina ögon när ja såg karsloken i motala ishall i höstas då han lade vänster handen på sidan & högerhanden/`pekfingret gick som en jävla trumpinne.
Galet imponerande ;)

Nu så gör ja detta inte frivilligt för igår under de sista minuterna när Lenhovda hade sin ruggiga anfallpress var de en av smålännigarna som sköt sönder mitt ringfinger på vänsterhanden.
Krossad topp samt brutet finger var läkarens diagnos efter 6 timmars väntetid :(
4 veckors skèna väntar & de kan tyvärr vara så att min sässe redan är slut :/

Nog om de....
Matchen igår var en riktig fight i 60 min. Lenhovda är enligt mig de tyngsta laget att möta.
Bra fart & tunga vid sarjhörnen.
Hade de haft lite mer spel i sig hade de lekt igenom serien. Påminner lite om hur Åseda lirar men Lif har ännu inte den spettsen samt tekniken.¨

1:a pärren:
De är bra fart från början. Lite småtjurigt ifrån båda håll men de är bra kamp. Efter ca 2 min åker vi på en 2:a.
Vi "dödar" utv. bra & det känns aldrig farligt.
Men när de bara är några sek kvar av utv. drar Lif spelaren in årets lobb/fladder puck & en skymd Sandborg är chanslös.
0-1.
3 min senare krigar blåa femman in en puck. Jag trodde de var Emil Rooth som drog dit den, men Martin var snabb som alltid & berätta för domaren att han var sist på pucken ;)
Ett mkt skönt mål i alla fall. (assist, Rooth, Tyson)
Innan perioden är över gör Blåa linan ännu ett mål. Fredrik Hermansson dunkar dit 2-1 ass. av Rooth & Andersson.
Period 2:a
Startar helt ok. Dock så ligger Lif på oss bra & Lenhovda:s 2 Amerikaner gör 2-2 6 min in.
Nästan 14 min i 2:a vinner M.Andersson ett klockrent tèk till Hermansson. Fredda drar iväg ett göddigt lågt skott & en markeringsmiss av lif gör att 15 årige Emil Rooth hur kyligt som helst kan runda goalien o sätta 3-2 returpucken.
Efter de börjar domaren hitta utv. både här & där. De blir mkt PP,Bp & 4-4.
I just 4-4 var Lenhovda riktigt skickliga & gör 2 mål inom 30 sek.
Sandborg väljer då att byta ut sig själv & Johan Lillen Lindholm ställer sig emellan stolparna.
Tungt med Lif ledning men Hcw:s "old-line" vill annat innan perioden är slut.
Kricke skjuter kyligt in 4-4 pucken efter galet hårt arbete av J.Falk samt en läcker pass av lillebror Gurra.
Viktigt !

3:e/sista:
Vi snackar i omklr. att de är vår match & att vi aldrig ska sluta kämpa. Alla samlar ihop sina sista krafter & går taggade ut för spel.
Spelet vänder fram & tillbaka. Lillen gör många fina räddningar & vi lyckas inte heller dra dit trissan.
Eller ?
8 min in i sista fångar Alex "Batte" Beurling ett indianpass som dansar på offensiva blå.
Alex kör då en klubba skridsko på sig själv för att rätta till den "fladdrande" pucken. (Playersmode)
Batte tar sedan 2 skär in i zon & dunkar dit sitt livs slagga i mål.
5-4 på tavlan & Alex får ta med sig pucken hem & visa upp för mor & far ;) (1:a i Alaget)
Grabben blev dessutom matchvinnare då resultatet höll sig ända till slutsignalen.
En mkt skön seger där alla tog fram de berömda "HCW-Hjärtat".
Många gjorde en riktigt bra match.
Tänker då först & främst på Lillen, Hermansson, Brink,Falk, Persson ,J18 grabba.
Men som skrivet. Många var mkt bra & kämpade hela matchen.

Till sist:
* Träning tisd, torsd, fred & söndag sässens sista hemmamatch (hcw Vs Rsk).

Ha de gott!
#21