lördag 4 december 2010

Pontus Brobäck Diö Hockey !

#21
Imorgon är de dags för Fortsättningserien. Vi tar den längsta resan först & kommer alltså gästa Diö Hockey.
Ett Lag som vi mötte säsongen 07/08 men som efter de har lirat i Skåne/Blekinge serien.
Jag har under veckan snackat med en av de duktiga "Osby" lirarna som kom till Diö iår. En tuff back med över 100 matcher i 2:an & som ger stabilitet i de Unga smålännska laget.
Så alla läsare..
Låt mig presentera Diö:s egna Kung Keno från Gotland :)



Namn: Pontus Brobäck
Smeknamn: Pappa Keno
Årsmodell: 1988
Matchvikt: 82 Kg
Längd: 182 cm
Tröjnummer: 5
Klubbfattning: Left
Position: Back
Moderklubb: Visby Roma
Tidigare Klubbar: Visby Roma, Sudret Hc, Osby
Säsonger i Diö: 1:a = Ny för säsongen

Grundserien är nu avklarad & på söndag sparkar forts. serien igång.Hur är känslan i laget & vad har ni för målsättning i serien ?
Vi har nog den yngsta genomsnittsåldern i hela serien, och vi som har lite rutin försöker hålla den positiva stämningen uppe i laget oavsett resultat.Vår sammanhållning i truppen är ruskigt bra och vi har kul tillsammans.Vi satsar mest på att vidareutveckla de unga spelarna i laget denna säsongen så de får en bättre start i att spela o leverera ett gott resultat i senior hockey sammanhang.

Någon koll på de andra lagen i serien ?Vågar du dig på en Rank.. lista alla redan nu ?
Ska jag vara ärlig så har jag verkligen ingen koll alls på de andra lagen i serien i och med att jag är ny för säsongen, så vågar inte chansa några placeringar utan vill förstås att Diö kommer först såklart.

På söndag kommer Hc Wettern på besök.Hur går snacket i laget ? Någon koll på oss ?
Vi har inte pratat speciellt mycket angående er ännu tyvärr, men det kommer under helgens gång.
Någon i Diö man ska ha ett extra öga på ?
Håll koll på de unga spelarna, vilket hjärta de visar för spelet och klubben tycker jag.

Hur tippar du matchen på söndag ?
Gissar på en ganska tajt match så 3-1 till Diö givetvis.

Några övriga rader du vill få med ?
Jag önskar er personligen hjärtligt välkomna till Diö ishall på söndag och var förberedda på ett fysiskt och skridskostarkt spel.

Tackar för mig, Pontus Brobäck #5

Tack För intervjun Pontus & Lycka till i morgon.
Mvh
Fräddä Axell #21