måndag 13 december 2010

lyckosam vinst

åttan

Matcherna mot MB brukar bli tajta av nån anledning. I torsdags likaså. Vi hade inför matchen fått tillbaka Andy som i första bytet återigen skadar knät. Backbristen fortsätter. Och efter 2 min så stod det 0-2 på klockan. Naah inget vidare. Lillen stod i mål igen efter en lång tids sjukdom. Tror nästan alla mål var returer där de lyfta dem högt. Det var inte full koncentration i försvarspelet. Inget vidare tempo i matchen heller. Efter första så låg vi under med 4-2. Persson fick ett löjligt matchstraff då han stod o höll i en kille. Så en back borta o en forward borta. Då fick vi göra om femmorna. Det blev lite bättre. Vi parkerade rätt bra i deras zon. Hade mer fart under rören men vi fick inte in pucken. Dock så spelar vi inte bra än, men bättre än första. Att göra om i femmorna föll inte alla i smaken, Graflund möblerar om igen inför 3e. Vi kämpar oss tillbaka i matchen. Kvitterar o tar ledningen. Vi får kämpa in pucken rejält idag för att göra mål. 3 man som tog skitgörat framför mål var Nisse, Hermansson o Joel. Roliga är ju att Nisse var back men kom fram där flera ggr i 3e. Nisse smackar in en puck i slottet under bevakning. Riktigt starkt. Hermansson sliter framför mål o slår in en retur. Joel checkar när de gör ett misstag o tappar in pucken framför mål där Joel slår in den. Segermålet. 6-5 blev matchen. Ingen vacker seger, men ack så viktiga 3 poäng.

Vi kan konstatera att vi måste få bättre uppslutning på träning. Vi har på senare tid varit 11-13 utespelare. Det sätter sig direkt på tempot. Vi kan inte träna några uppspel, försvarsspel osv. Vi kan heller inte köra 2 mål utan det blir 3vs3. Nu har vi haft skador o sjukdomar, det kan man inte skydda sig emot. Men samtidigt så har några slutat så vi skulle behöva värva. Några backar i närområdet som vill till hcw? Med Andy skadad, Mulen på kryckor o Almgren avstängd så har vi 3 backar ok. Får nästan skriva 4 då Nisse lär få vikariera där resten av säsongen. Men det är på tok för tunt på backsidan. Vidare så har gnället ökat. Både i båset, på isen o i omklädningsrummet. Vi är experter på att gnälla. Dags att börja fokusera på sig själv istället för att gnälla på alla andra.

Målskyttar kommer jag inte ihåg. Förutom ovannämnda Nisse, Joel o Hermansson. Carlsvärd gjorde mål o var för övrigt ganska bra i matchen. Slet i hemjobbet o var lyckosam med sina dragningar. Hermansson slet hela matchen o fick äntligen lön för mödan när han gjorde sitt första för säsongen. Nisse är återigen bra på backen. Sliter hela matchen o får även han kröna det med ett mål. Själv kan man mycket bättre, var inte vaken i början av matchen o sen var det svårt att jobba sig tillbaka.

Plusbetyg till Franka med. Vet inte om jag ramla in med skridskon i sargen eller vad som hände. Men efter 11 min in i 3e så föll jag som en vante i en sväng. Inte en chans att parera. Tittade på skridskon ifall skenan gått av? Icke. Nästa byte likadant. Nåt fel på vänster skena. Franka får bryna o han säger att det är precis lent. Han tror inte på det men jag gör ett försök till. Hoppar in o i en situation så tappar jag fästet som inget igen. Byter direkt o säger till att jag inte kan spela mer. Då har det gått 14 min o jag tänker att det hinns inte att slipa innan det är slut. Franka vill annat. Jag slipar ifall det blir sudden säger han. Då blir det lite tjafs o det tar tid på isen. Vi tar även en time out o vips så missa jag bara 1-2 minuter där. Snabbt arbete av Frank the Tank.